Avatar billede Emma Seniormester
28. januar 2022 - 15:43 Der er 3 kommentarer

Send data internt på samme bibliotek uden server (POST & GET)

Jeg har et spørgsmål?
Kan man sende/overflyttes  data internt med JS eller med tilsvarende html programmer, det er jo ikke et server program som PHP.
Derfor burde der også kunne overflyttes data fra en fil til en anden fil på samme bibliotek
I princippet kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre,
så længe filerne ligger på samme bibliotek.
Man kan overflytte data fra Excel til forskellige andre programmer som f.eks Word og Access uden at bruge en server, så længe filerne ligger på samme bibliotek. Derfor burde det også kunne lade sig gøre, at  overflyttes data fra en fil til en anden på samme bibliotek ved brug af et html program som f.eks. JavaScript eller lignende. Alt hvad jeg har fundet omhandler brug af server,
Avatar billede Emma Seniormester
28. januar 2022 - 16:53 #1
Jeg fik den tanke at når den kan overflytte Javaskript og Css fra en fil til en anden burde det også kunne lade sig gøre at overflytte data i getElementById til en anden på en anden side.
Avatar billede softspot Forsker
19. februar 2022 - 13:12 #2
Er det på en hjemmeside som kører i en browser?

Vil du gerne bruge data fra en side på din hjemmeside, på en anden side på din hjemmeside?

Eller er det noget andet du vil?

Beskriv evt. det problem du forsøger at løse...
Avatar billede Webmover Praktikant
13. december 2022 - 21:19 #3
Hvis du gerne vil kunne gemme, ændre og læse den samme data på forskellige sider via JavaScript, kan du gemme dataværdierne i en JSON fil som du kan tilgå fra alle sider.