Avatar billede petersen7913 Forsker
08. februar 2022 - 12:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg mine queries?

Jeg er lige skiftet over til MS SQL server så det er klart et begynderspørgsmål men....
Når jeg laver en query og vil gemme den, hvor kan jeg så se den bagefter hvis den skal ændres eller køres?
Når jeg kigger ned gennem min database kan jeg finde tabeller, stored procedures osv men ikke noget, der liger query.
Avatar billede sfsoeren Novice
08. februar 2022 - 12:27 #1
Har du kigget under Views ?
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
08. februar 2022 - 12:29 #2
Du kan enten gemme dine querys i seperate sql filer (fanen 'file' management studio).
Eller du kan oprette views eller stored procedure.
Avatar billede petersen7913 Forsker
08. februar 2022 - 13:12 #3
OK, tak for svar.
Jeg må (bare) lære at tænke lidt anderledes end i Access.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2022 - 17:31 #4
SQLServer er anderledes end Access.

Access table -> SQLServer table
Access query -> SQLServer view or TSQL Stored Procedure (alt efter om det er en query eller en update)
Access form -> applikation
Access report -> SQLServer Reporting Services
Access module -> SQLServer CLR Stored Procedure or CLR User Defined Function
Avatar billede petersen7913 Forsker
08. februar 2022 - 19:54 #5
arne_v - tak for at du sætter begreberne på plads for mig