Avatar billede hkv Forsker
08. februar 2022 - 14:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slette et gammelt Google Drive

Jeg har et gammelt google drive, som har været tilknyttet en Gmail konto, som ikke er i brug længere. Dette drev som har 3 biblioteker, der ikke kan slettes, men som er tomme, står som drev g på min pc. Hvordan kommer jeg af med dette drev?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. februar 2022 - 16:07 #1
har du google drev på din nye gmail-konto? og bruges det?

Hvis IKKE så højreklik på google-drev ikon i systembakken, klik på tandhjulet og klik på Afslut.
Så kører den ikke aktivt, og du kan nu afinstallere Google Drive
PC skal genstartes, og dit drev G: burde være væk. Der ligger dog stadig mapper i
C:\Users\[dit brugernavn]\Google Drev
bare slet den mappe, og det er alt.
Avatar billede hkv Forsker
08. februar 2022 - 16:59 #2
Hej claes57. Tak for dit svar. Jeg fik afinstalleret Google Drive, og genstartet computeren, og drev G var væk. Jeg havde ikke nogle mapper med Google Drev liggende på mit brugernavn, eller andre steder.
Jeg HAR en ny gmail konto. Her gik jeg ind på Google Drev appen, og downloadede og installerede desktopversionen af Google Drev. Nu kom Drev G så igen frem, og i dette drev lå stadig de 3 gamle tomme biblioteker, som lå i det gamle Google Drev.
Men når jeg ser i Google Drev appen i den nye Gmail konto er der intet.
Hvordan får jeg nu den nye Gmail tilknyttet G drevet?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. februar 2022 - 17:41 #3
ok - klik på Google Drev ikon i systembakken, og klik på tandhjulet.
I top højre der er dit ikon, klik på det, og du kan vælge 'tilføj en anden konto'
Du tilføjer så din nye gmail-kontos login og kode.
Derefter (det er gæt) må du samme sted kunne fjerne den gamle konto's plads (fjerne hak ved den), og så er du kun på den nye gmail...
Avatar billede hkv Forsker
08. februar 2022 - 18:01 #4
Dit gæt var rigtigt. Det var lige det der skulle til.
Mange tak for hjælpen
Mvh hkv