Avatar billede eurositi Ekspert
14. februar 2022 - 16:17 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Gemt VBA makro findes ingen steder, når jeg prøver at indsætte den i et ark

Jeg har kopieret denne VBA makro: https://www.mrexcel.com/board/threads/extracting-6-digit-numbers.800208/post-3912522

Jeg har fulgt denne vejledning for at oprette og gemme modulet (Find_6_digits) i min aktive workbook (gemt som xlsm-fil): https://www.ablebits.com/office-addins-blog/2013/12/06/add-run-vba-macro-excel/

... Men når jeg returnerer til Excel-arket (samme xlsm-fil) og klikker Makroer (Alt+F8), er der absolut inen mulighed for at indsætte noget: https://i.imgur.com/PZdXlNC.png

Jeg har tilladt alt, hvad der kan tillades, under Makrosikkerhed. Alligevel dukker der ingen makroer op, uanset om så jeg søger i "Alle åbne projektmapper".

Jeg er noget forvirret over dette, da jeg har benyttet makroer i Excel adskillige gange før.
Avatar billede ebea Ekspert
14. februar 2022 - 16:59 #1
Da det er lavet som en function, har du (efter vejledningen) indsat den i et Modul.
Så kig i det modul du har oprettet.
Avatar billede Jan K Ekspert
16. februar 2022 - 13:29 #3
Det er som nævnt i #1 en funktion, der skal bruges i en formel, ikke en makro, der kan afspilles.
Avatar billede eurositi Ekspert
16. februar 2022 - 17:42 #4
Jeg anede ikke, at man kunne tilføje funktioner på denne måde, så jeg har åbenbart fulgt den forkerte vejledning - eller i hvert fald misforstået, at der ikke var tale om en makro i dette tilfælde.

Jeg går ud fra, at funktionen automatisk bliver tilgængelig i listen over alle funktioner i det aktive xlsm-dokument, når modulet er saved?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
16. februar 2022 - 18:25 #5
Har du ikke prøvet det i det jeg uploade i #2?