Avatar billede emil123 Juniormester
16. februar 2022 - 12:58 Der er 8 kommentarer

Hjælp

Hej, jeg har et spørgsmål som jeg håber at kunne få svar på siden bankerne ikke kunne hjælpe os med om vi gik der fysisk eller ringede til dem. Jeg har det problem at hver gang jeg prøver at betale for noget online (om det er betaling til pas, boligportal eller visum) så bliver mit kort/nemID altid afbrudt/afvist efter at jeg giver min kortoplysninger og underskriver med mit nemid. Er der nogle andre der har/haft det samme problem og hvis ja, hvad er problemet?
Avatar billede INK Ekspert
16. februar 2022 - 13:30 #1
Al betaling på nettet kræver brug af NemID appen eller sms fra nets + kodeord.
Papkortet kan ikke anvendes.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. februar 2022 - 14:02 #2
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
16. februar 2022 - 14:20 #3
Jeg er tit blevet afvist/afbrud i (digital) underskrivning på f.eks. Borger.dk, hvis jeg brugte min Mac - både med Safari og Chrome. Firefox på Mac virker nogle gange, men andre gange er simpelthen NØD til at finde en Windows-kasse og bruge Edge/Chrome for at komme hele vejen igennem. Dette er ikke nødvendigvis noget med NemID, men nok mere med de systemer der ligger efter NemID og tager fat i godkendelsen. - Vil den ægte Karl Koder rejse sig op?
Svaret fra deres Support: Vi kender problemet, og arbejder på sagen. :/
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
16. februar 2022 - 15:02 #4
Efter min egen erfaring, så foregår købet, blot med kort oplysninger. Efterfulgt af en sms, med en pinkode, der så bekræfter handlen.
Har aldrig hørt om at NemId, skulle være nødvendigt!
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. februar 2022 - 08:51 #5
Tjek også at du har godkendt online handel, for det kort du betaler med, på bankens hjemmeside.
Avatar billede emil123 Juniormester
17. februar 2022 - 19:08 #6
Jeg har prøvet med kode, men den side vil ikke lade mig registrer siden jeg ikke engang kan logge ind. Jeg har prøvet både firefox og edge men begge gav samme fejl besked
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. februar 2022 - 19:30 #7
På linket i svar #2 er der vist 8 trin. Hvor går det galt?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
18. februar 2022 - 09:26 #8
Tror svaret fra Michael Stim, bør være dit første forsøg, på en løsning.
Men du kan evt. send kort informationer her - så er jeg sikker på, du finder "Gode råd", samt en tom konto ;-D