Avatar billede Rasmusborsting Praktikant
31. marts 2022 - 21:48 Der er 3 kommentarer

Problemer med nye Ram.

Jeg har lige købt 2 stk. Corsair Vengeance Pro 16gb DDR4 3600MHz ram, som jeg vil skifte mine 2x8gb ram ud med.
Mit problem opstår når jeg starter min PC med de nye ram. Den laver 4 lyde - 1 langt efterfulgt af 3 korte.
Jeg kan godt starte computeren med de nye ram, hvis jeg aflader computeren helt. Men efter jeg slukker og tænder bibber computeren igen. Der kommer intet billede på skærmen og computeren genstarter sig selv.
Nogen der har oplevet noget lignende?
Tak på forhånd.

Nuværende Specs:
    - Windows 10 Home 64-bit
    - Intel Core i7 9700K @ 3.60GHz
    - 16,0GB Dual-Channel Unknown @ 1330MHz (16-15-15-32)
    - LENOVO 36E9 (U3E1)
    - NVIDIA GeForce RTX 2070 (ZOTAC International)    4095MB
        - 238GB SAMSUNG MZVLB256HAHQ-000L7 SDD
        - 931GB HDD
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. april 2022 - 08:15 #1
Iflg. https://www.computerhope.com/beep.htm betyder 1L+3K bip enten fejl med grafikkortet eller fejl på RAM. Mon ikke det er den sidste.

Jeg har ingen forstand på RAM, men det smager jo lidt af at de to ny moduler ikke er 100% kompatible med dit bundkort.
Avatar billede jannfiore Praktikant
04. maj 2022 - 09:47 #2
"Iflg. https://www.computerhope.com/beep.htm wordle betyder 1L+3K bip enten fejl med grafikkortet eller fejl på RAM. Mon ikke det er den sidste."

Det er nogle gode forslag.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2022 - 17:03 #3
Ja, når der allerede etableret at dette er RAM der er udskiftet og beep lyder kommer 1 lang og er med 3 korte, indikeres dette for RAM.

Dette er ikke kompatibelt.

Dette højeste ser ud til fra Intel CPU, at du kan benytte DDR4 2600MHz
https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/186604/intel-core-i79700k-processor-12m-cache-up-to-4-90-ghz.html

Og kan smække helt op til 128GB