Avatar billede Gekko05 Mester
16. april 2022 - 11:13 Der er 8 kommentarer

Windows 11 flytte app.

Jeg har lige fået windows 11, og har installeret I-Tune fra Microsoft Store så appen ligger i start, denne app vil jeg gerne have placeret på skrivebordet, ikke proceslinien. Jeg har ledt og prøvet, men det lykkes ikke for mig. Er der en løsning, eller kan den kun flyttes til proceslinien?
Gekko
Avatar billede fase Professor
16. april 2022 - 11:29 #1
I start klikker du på alle Apps. Klik derefter på det bogstav din app begynder med. Flyt cursoren hen på appen, hold venstre musetast nede og træk appen ud på skrivebordet.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2022 - 11:45 #2
hvis du holder Ctrl + Shift nede når du trækker, så laver du kun et link på skrivebordet.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2022 - 12:34 #3
Sidder ikke ved Win11 nu. Men hvis du finder destinationen hvor programmet er installeret og finder selve start ikonet i mappen, og højreklikker på det, kan du så oprette en genvej på skrivebordet?
Avatar billede Gekko05 Mester
16. april 2022 - 12:43 #4
Tak for ovennævnte svar, men uanset hvilken løsning jeg bruger kommer der en rød ring med skrå streg, som indikere at det kan man ikke.

Gekko
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2022 - 13:32 #6
Det virker altså med at holde Ctrl og Shift og træk med mus - på skrivebordet slippes mus, og den spørger, om du vil oprette genvej her - og det er jo det, du vil.
Avatar billede Gekko05 Mester
16. april 2022 - 14:57 #7
Så lykkedes det, tak for hjælpen

Gekko
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2022 - 15:21 #8
Godt du kom I mål.