Avatar billede johnbr Seniormester
07. maj 2022 - 22:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nordvpn på LG C1 Smart tv

Hej Min søn har købt ovennævnte tv og vil gerne have installeret en vpn, men i LG's appstore kan man åbenbart ikke downloade en Nordvpn app, som man kan i Android.

Hvordan for man en vpn på dette fjernsyn?
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. maj 2022 - 22:56 #1
fra:
https://www.anonymistic.com/webos-vpn-lg-smart-tv/#6-are-vpns-supported-on-lg-smart-tvs

Are VPNs Supported on LG Smart TVs?
VPNs are not directly supported on WebOS devices including LG Smart TVs. Which means you can’t simply download a VPN app directly on your LG TV, install and run it. Instead you’ll need to either set up the VPN on your Router or use a PC for network connection sharing. Both methods are practically the same, network sharing turns your PC into a virtual router which you can then install a VPN on.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2022 - 13:25 #2
Køb en lille boks med android, tilslut evt en lille harddisk til at optage på, og så tv'et. Så har du alle androids fordele (husk lige at tjekke android versionen, og om den opdateres fremover)
Avatar billede johnbr Seniormester
08. maj 2022 - 13:59 #3
Jeg har allerede selv 2 Chromecast Google Tv tilsluttet mine Samsung TV og på den ene også en hub med usb stick til at optage på. Så jeg har hele Android paletten på disse tv.
På et helt nyt LG C1 burde det ikke være nødvendigt at skulle købe en Chromecast Google Tv. Det gør jo hele tv'et til en slaveskærm.

På mine tv'er har jeg downloadet Nordvpn appen, og det kan han så desværre ikke på LG'et.
Avatar billede f-arn Guru
08. maj 2022 - 17:33 #4
Avatar billede johnbr Seniormester
11. maj 2022 - 18:35 #5
f-arn

Ja, men det er jo en stationær løsning??
Avatar billede johnbr Seniormester
11. maj 2022 - 18:36 #6
Vi har købt en Chromecast Google TV, som han så kører Nordvpn igennem.