Avatar billede fjorbak Seniormester
13. maj 2022 - 13:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tilgå Webserver her hjemme

Hej så er jeg kommet på fiber og vil gerne tilgå min server hjemme når jeg er ude, det skal forgå via IP adressen og jeg har router AC2000 smart WIFI router model R6850 det er en netgear jeg har ikke rørt IP i flere år men kender til port forwarding og at der skal være åbent til det men en der vil tage mig i hånden ;-)

med venlig hilsen

Jan Fjorbak
Avatar billede DanishBear Seniormester
13. maj 2022 - 17:43 #1
Har kørt server i mange år og jeg mener du evt. ha tilkøbe en fast IP-nummer (har selv fast IP-nummer),  men det er der nok andre der kan svarer på om der kan lade sig gøre med en dynamisk IP-nummer.

Er kun Autodidakt
Avatar billede fjorbak Seniormester
13. maj 2022 - 18:14 #2
Jeg har fået at vide at det er sjældent jeg får ny IP på en dynamisk, men hvis det er det så må jeg opgradere
Avatar billede DanishBear Seniormester
13. maj 2022 - 22:34 #3
Bare det virker, så er det vel godt nok, men skulle det en dag skifte, så kommer du i probs med din Web Server / Mail Server (og anden server) og det kan tage timer til dage før det måske kør, med en fast IP-nummer bliver den ALTID peget til din IP-nummer... (gennem et webhotel)

MEN jeg forstå IKKE de UDBYDER af Internet ikke bare giver samme adresse et fast IP-nummer, når der NU er MANGEL på ip4-nummer :-|

I routeren forwarder (f.eks port 80 til det lokale IP-nummer på server, som du nok har gjort) du bare til Serveren og div. ander porten som serveren bruger.

Fordelen ved vi har vores server hjemme er mange gode ( retter selv koden og div. direkte på serveren over lokalnettet (Remote Desktop) ), men også lidt dårlige (nedbrud, strøm) :-(

Håber du får det til at kører 100%
Avatar billede fjorbak Seniormester
14. maj 2022 - 10:37 #4
Alt kører men jeg er ikke kommet igennem udefra endnu, har haft travlt med at sikre printere og andet udstyr, min server er på og alt er sikret med password, men skal have forwarder, men man må da kunne bruge andet en port 80, det er mange år siden jeg sidst har arbejdet med IT

mvh

Jan Fjorbak
Avatar billede DanishBear Seniormester
14. maj 2022 - 13:56 #5
Har du webhotel ?

80 er http:
443 er https:
o.s.v.

Min mening er at du har nok desværre fået ny  IP-nummer :-(
Og pegningen (på webhotellet skal pege på din (nye)  IP-nummer
Kender det godt,når man ikke roder med noget som f.eks forward eller andet længe gå det i glemmebogen :-(
Jeg hat fast  IP-nummer på min server og privaten og forwarder port 80 osv, til min server's  IP-nummer det er sådan jeg gør det.
Avatar billede fjorbak Seniormester
14. maj 2022 - 14:09 #6
Ja det har du helt ret i, jeg har ikke rørt EDB i flere år da jeg havde en kammerat som lagde det op for mig, jeg vil godt igen have wordpress lagt op på en server som jeg har plads på hos gigahost, men jeg mener at jeg lavede det hele på min PC og senere oploade det hele via filezilla, men for leden fik jeg at vide at jeg havde fået virus og siden blev taget ned, slettet totalt. Den server jeg har herhjemme er kun med filer og andet som jeg bruger til modeltog. Men kan du hjælpe mig med at få en wordpress til at køre
Avatar billede DanishBear Seniormester
14. maj 2022 - 14:27 #7
Wordpress :-( (kender det kun af navn) det kan jeg desværre ikke, jeg er den gamle skole, sidder og laver det hele selv (html, Asp, Javascript, billeder osv.), enten direkte eller på privaten...
Plus har selv sat det hele op på min server med Windows 2012 server og andet på serveren, somsagt er jeg kun Autodidakt igennem mange år, men mine hjemmesider og Server kører bare, alle mine data ligger på Server (dog med backup af næsten alt)

Håber der er en anden (herinde) der kan hjælpe med det.
Avatar billede fjorbak Seniormester
14. maj 2022 - 14:42 #8
Ja jeg er heller ikke prof, og har lært html og asp enten via bøger og særlig sider men det er mange år siden men tak for dine input
Avatar billede DanishBear Seniormester
14. maj 2022 - 14:54 #9
Ingen årsag :-) er glad for at hjælpe :-)
Avatar billede sukos Juniormester
21. september 2022 - 06:42 #10