Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. maj 2022 - 19:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan er NORTON - Lige for tiden ?

*
Hvilken version skal man vælge ?
*
Hvad kan de forskellige versioner ?
*
Hvad koster de ?

*
Et barnebarn har hørt positive ting om NORTON.

Spørger mig
- Men jeg sender spørgsmålet videre -
Til jer : Eksperter ....
*
Venlig Hilsen Jørn
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2022 - 19:33 #1
Der laves uvildige tester af AV programmer her:

https://www.av-comparatives.org/latest-tests/
Avatar billede overloaded Mester
13. maj 2022 - 19:35 #2
Norton er sikkert et udmærket valg, men jeg vil hellere spare de penge og så bruge det indbyggede Defender i Windows 10.
Har ikke haft virus eller malware i mange år.
Defender sammen med Malwarebytes er en sikker løsning for mig.
Avatar billede milter Ekspert
13. maj 2022 - 19:44 #3
Jeg har sagt det før:

Medmindre du regelmæssigt færdes i farlige farvande på nettet, dvs. pornosider, sider med tilbud om  iPhone 11 Pro til 1200 kroner, sider, som lover dig at blive millionær for en indsats på 500 kroner, eller indtaster dine bank-  eller kreditkortoplysninger eller lignende uden 100% sikkerhed for, hvem du giver de oplysninger til, så vil jeg mene, at Windows 10's indbyggede beskyttelse er fuldt ud tilstrækkelig.
Avatar billede overloaded Mester
13. maj 2022 - 20:36 #4
Lige en lille rettelse.
Det hedder Windows sikkerhed og ikke Windows Defender.
På dansk ihvertfald.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. maj 2022 - 21:52 #5
Tak for svar - Kigger på det ....
"Pornosider" - Ja, det har jeg nu aldrig hørt om.
Hvad er nu det for noget ?
Noget nyt man har fundet på ?
;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2022 - 08:08 #6
#5 😂😂
Hvis det er i Windows 11  den bruges på kan adgang til "Microsoft Defender" (som den hedder i Windows sikkerhed) have et problem med at tilgå. Her kan man møde en besked om man skal have en app fra Microsoft Store for at åbne Windows sikkerhed. Og det kan man så ikke  Her skal man med en PowerShell kommando gen etablere forbindelsen til Windows sikkerhed ved at geninstallere denne app.
Jeg har dog ikke det problem da jeg kører Bitdefender Total Security på mine computere.
Den er ikke dyr. Man kan købe beskyttelse til 5 enheder for 300 kr på et år. Så må man jo vurdere om det er penge man vil spare. Microsoft Defender har fin beskyttelse så længe man er på nettet, men får man en inficeret fil ned på disken så læser jeg at sikkerheden for at den kan håndtere den kun er ca 60%. Det er de købte programmer bedre til at håndtere. Alt dette kan man læse om i de tester jeg har lagt i linket øverst.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. maj 2022 - 11:09 #7
Tak, 220661
Avatar billede f-arn Guru
14. maj 2022 - 15:13 #8
Hvis man bladrer lidt i det link @220661 lagde øverst i tråden, kan man se at, i Marts måned, var der præcis to, der opnåede 100% "ONLINE Protection Rate"...
Det ene var Panda, med 96 falske alarmer, Det andet var Norton med 4...
Så jo, Norton er ret go' 😆
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2022 - 17:09 #9
Ja Noton ligger fint med de andre kendte av programmer som der også testes med. Før i tiden blev Norton klandret for at være en der brugte en del resurser på computeren. Jeg har aldrig brugt den.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. maj 2022 - 17:36 #10
T@K for jeres svar ....Og fortsat God Søndag ...