Avatar billede ditlev Juniormester
23. maj 2022 - 18:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave tekstdokument ud fra flere valgmuligheder

Hej eksperter
Jeg laver speciallægeerklæringer i Word, og meget af teksten er standarder med variationer.
Jeg vil gerne indtaste mine mulige tekst standarder i en database under forskellige emneområder mens jeg taler med patienten. Jeg vil gerne vælge min tekst ud fra f.eks. dropdown menu (der skal være en default tekst). Når jeg har været alle punkter igennem skal data overføres til Word dokument, der indsætter data på relevante pladser og således genererer min erklæring ud fra databasen.

Eksempel:
Instast form:
Forsikringsselskab: (menu med navnene på forsikringsselskaber)
Patientnavn: Indtast navn
CPR: Indtast CPR
Dominante hånd: Vælg mellem højre (default) eller venstre
Tidligere sygdomme: Tidligere rask (default), Hjertesygdom, Sukkersyge, Stofskiftesygdomme..... Skal kunne vælge flere
Aktuelle symptomer: Smerter ved aktivitet, Smerter i hvilem føleforstyrrelser, nedsat styrke mm Vælge flere

Mit spørgsmål er hvilket program jeg bedst bruger til at gemme standardteksterne? Er det en Access database der er bedst eller kan det være en fordel at bruge excel eller noget helt andet?

Håber at spørgsmålet giver mening

Mvh Anders
Avatar billede falster Ekspert
23. maj 2022 - 18:43 #1
Med Word "i spil" ville jeg forsøge med en word-skabelon med autotekster.

Men lad os se, om der kommer mere prof. forslag.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. maj 2022 - 19:35 #2
Jeg er enig med Falster.
Jeg har udviklet en meget avanceret add-in (tilføjelsesprogram) til Word, som gør det let at opbygge/vedligeholde autotekster (til dine standardiserede tekster), og som giver mulighed for at opbygge dokumenter/skabeloner der udnytter autoteksterne, inkl. dropdown-menuer, som automatisk henter valgmuligheder fra dine autotekster.

Med en sådan løsning vil du kunne udfylde dokumenter direkte i Word.

Hvis en sådan løsning lyder interessant, er du velkommen til at kontakte mig (du kan sende en e-mail til mig via Kontakt-siden her: https://www.thedoctools.com/home/da/kontakt/)
Avatar billede ditlev Juniormester
26. maj 2022 - 09:50 #3
Jeg har kigget på autotekster, og det vil kunne bruges, hvis der ikke er anden bedre løsning. Jeg er ikke interesseret i en kommerciel løsning.
Jeg har set eksempler på brug af excel, hvor den primære indtastning foretages, og derefter genereres word dokument. Fordelen ved dette er, at f.eks. navn kan genbruges i dokumentet, men denne funktion kan måske også laves i Word?
Jeg er sikker på, at Lene's add-in vil være smart, men som udgangspunkt har jeg ikke tænkt at bruge penge på det, hvis jeg selv kan strikke noget sammen.
Avatar billede ditlev Juniormester
01. juni 2022 - 00:02 #4
Går ud fra at spørgsmålet er afgået ved døden...
Autotekster vil ikke løse mit problem.
Tænker at fortsætte min tanke om at lave noget i excel, hvor jeg ved min undersøgelse taster data ind og efterfølgende genererer et word dokument.
Falster kom med en mulig løsning og jeg lukker spørgsmålet.