Avatar billede kurtba Ekspert
23. maj 2022 - 19:19 Der er 2 kommentarer

Glemt password til facebook

En bekendt har haft en facebook konto, som i forbindelse med skilsmisse for 8 år siden blev hacket af hans tidl. hustru. Han fik dog fat i den igen, men har ikke brugt den det sidste år. Nu vil han så ind på kontoen, men kan ikke huske password.
Jeg har så forgæves forsøgt at få tilsendt en ny kode til hans mail. Hvis jeg lader som om, at jeg har glemt min kode, så får jeg under login mulighed for at vælge, om jeg vil have koden på min mail eller på det telefonnummer, som er tilknyttet kontoen.
Hans problem er så, at når han søger kontoen frem på tlfnr., så får han kun tilbudt at få koden via sms, og det tlfnr. har han ikke haft i tre år.
Han har så forsøgt, at få fat i den nye ejer af nummeret, men det har vist sig, at nummeret nu er tildelt et rent dataabb., hvorfor der ikke kan modtages sms på det.
Jeg har så forsøgt fra min pc at logge ind og få fat i ny kode via mail, men den mulighed får jeg aldrig. Når jeg skriver glemt kode, hopper den videre til en boks, hvor der står, at jeg skal prøve at logge på igen. Derefter står der: Hvis du ikke længere har adgang til din email, kan du prøve at logge på igen. Når du har logget på, kan du ændrie emailen på din konto.
Det er jo nonsens. Han kan godt logge på sin email, så det er slet ikke problemet.
Så er der 2 valg:
Indtast adgangskode for at logge på
Hvis man vælger den, kommer man tilbage til det login billede, som man stod i lige før man endte i dette billede. Man kører altså i ring.
2 valg er:  Jeg kan ikke få adgang til min email.
Vælger mand den får man følgende besked:
Hvis du ikke længere har adgang til email og tlf skal man forsøge at logge ind fra en tlf. eller computer, hvor man tidligere har været logget på.
Det har han prøvet fra både tlf og computer uden at få muligheden for at få tilsendt en ny kode via email.
Der er også et link til et login man så skal forsøge, men det er samme sted, hvor man startede hele seancen.
Endelig er der et link til en side, hvor der beskrives yderligere muligheder for at komme ind på kontoen, men alle mulighederne kan ikke bruges her. Bl.a. har han ingen alternativ email og tlfnr. tilknyttet kontoen, og dernæst skrives der igen om at genvinde kontrol over hans email, som han har glimrende kontrol over i forvejen.
https://www.facebook.com/help/132243923516844?ref=learn_more
Han har kontaktet Facebook adskillige gange inden for det sidste år, men som vanligt med Facebook - får intet svar på noget som helst.
Nogen som har andre forslag til en løsning - eller må han bare acceptere, at den konto skal han glemme alt om.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2022 - 20:21 #1
Gendan din Facebook-konto fra en vens eller et familiemedlems konto

    Gå fra en computer til den profil, der tilhører den konto, du ønsker at gendanne.
    Klik på more under coverbilledet.
    Vælg Find hjælp, eller anmeld profil.
    Vælg Noget andet, og klik derefter på Næste.
    Klik på Gendan denne konto, og følg trinnene.

https://www.facebook.com/help/105487009541643?locale=da_DK
Avatar billede kurtba Ekspert
23. maj 2022 - 21:41 #2
Tak for forslaget.
Desværre er hverken Find hjælp eller anmeld en profil en af de muligheder der dukker op, når jeg klikker på Mere. Der er heller ikke noget, som tilnærmelsesvis ligner disse udtryk.
https://ibb.co/tXbN4dX