Avatar billede ps76 Forsker
02. juni 2022 - 13:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ingen opstart?

Så tænder man sin pc her til morgen, men den stopper opstarten med billedet med "American Megatrends" AMIBios (c) 2015, og en hel masse andet, bl.a.total memory, usb devices,detected ATA/ATAPI devices osv...Please run setup to recover bios settings. PressF1 to run setup.

Jeg kan dog ikke trykke på noget, da tastaturet (trådløst) ikke har forbindelse tilyneladende - batterier ER skiftet forsøgsmæssgt.

Hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede ps76 Forsker
02. juni 2022 - 15:06 #1
Jeg kan tilføje, at ctrl-alt-del fra mit tastatur VIRKER - så der ER forbindelse fra tastatur til pc/skærm - men der sker ingenting hvis jeg trykker "F1 to run setup" - som den foreslår.
Avatar billede INK Ekspert
02. juni 2022 - 16:49 #2
Det bedste ville nok være at låne et tastatur med "snor" i. Men hvis det virker som du skriver er der jo en chance. Skal man på dit tastatur trykke på fn samtidig med F1? Det skal man på nogle.
Hvis du ikke kan få den til at boote normalt, kan du også prøve med F12 under start, så kommer du almindeligvis til en Boot-meny, hvor du kan vælge din harddisk.
Hvis den ikke vil boote på din harddisk kan det være en korrupt fil eller partition. Det kan repareres, men hvis du ikke har en backup af alle dine data, eller en klon af din disk, så er det nu.
Avatar billede ps76 Forsker
02. juni 2022 - 18:27 #3
Tak for svaret. Jeg fandt faktisk et gammelt PS2 tastatur på loftet og det fik løst problemet.