Avatar billede ZeBa Ekspert
05. juni 2022 - 03:54 Der er 5 kommentarer

Min laptop aflader hele tiden

Min laptop er begyndt at opføre sig mærkeligt.
Den fortæller med 1-2 timer mellemrum, at den snart er afladet - selv om strømstikket har siddet i hele tiden. Når jeg så tager stikket ud og sætter det i igen, slukker meldingen som regel, så jeg regnede med, at det er stikket, der er noget galt med.
Men nu har jeg på fornemmelsen, at det ikke er tilfældet. Kan det være batteriet, der er ved at være færdigt? Jeg tror, den er 4-5 år gammel.
Avatar billede ZeBa Ekspert
05. juni 2022 - 03:59 #1
Nej,jeg tror sgu kun, den er 1 år gammel. Kan det så virkelig passe, at batteriet er ved at være færdig?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2022 - 07:54 #2
Der skal bruges flere oplysninger.
Hvilken pc er der tale om? Model navn og nummer?
Hvilket system kører bærbar?
Når du har haft pc lukket ned over en længere periode er den så opladet til100% når du starter op igen?
Er porten stikket sættes i "løst" så dårlig forbindelse kan opstå når du flytter rundt på pc?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2022 - 07:57 #3
Når du lukker pc ned og den skal være slukket i længere tid vælg "luk ned" i stedet for slumre der bruger strøm hele tiden. Dvale kan også bruges da session gemmes på disken og pc lukkes ned herefter.
Avatar billede ZeBa Ekspert
05. juni 2022 - 19:30 #5
https://ufile.io/knhsvpa2
W10
Ja, opladet til 100%
Den virker ikke løs
Jeg bruger altid "luk computeren"