Avatar billede Snedronning Seniormester
10. juni 2022 - 10:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Søg tekst og indsæt tal fra celle x pladser til højre

Hej
Jeg prøver at lave en formel, så jeg ikke manuelt skal udpege de oplysninger, der skal stå i en oversigt.
Min udfordring er, at jeg skal finde "I alt" som står i en flette celle, og i cellerne til højre herfor står de oplysninger, som jeg skal bruge.
Dvs. "I alt" står i kolonne A til F, og så skal jeg have indsat, det der står i F i mit oversigtsark.

Jeg har været ude i noget med SØG, men der kan jeg kun søge i samme celle, så er der en her, der har en idé til, hvordan jeg gør det?

Jeg skal selvfølgelig nok svar på opklarende spørgsmål, hvis jeg ikke har udtrykt mig ordentligt :o)
Avatar billede anedi Ekspert
15. juni 2022 - 10:42 #1
Hvis du har "i alt" stående i celle Ax og du vil returnere fra celle Fx, så kan du forsøge med nedenstående:
=INDEKS(F:F;SAMMENLIGN("I alt";A:A;0);1)

Vh
Anedi
Avatar billede Snedronning Seniormester
18. juli 2022 - 10:12 #2
Hej Anedi
TUSINDE tak, det var lige nøjagtig den formel jeg skulle bruge :o)
Rigtig god sommer.