Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. juni 2022 - 20:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skal printeren tændes før eller efter PC ?

Et lidt mærkeligt spørgsmål :
*
Men skal printeren tændes før man tænder sin PC
eller eller at PC´en der skal tændes før printeren ?
*
Windows 10 og HP-Deskjet 2632.
*
Jeg har fået ny PC (Stationær) -
Synes ikke altid Printeren er klar.
*
Først og fremmet hvis jeg vil scanne et billede.
*
Men er der en "Regel" for det ?
*
Min printer er tilslutter PC med et kabel.
*
Venlig Hilsen * Jørn *
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. juni 2022 - 20:41 #1
Når jeg tænder min pc, tænder jeg ikke printeren, altså med mindre at jeg skal bruge den med det samme. Jeg mener ikke at der er nogen regel på dette punkt.
Når jeg skal printe noget så tænder jeg printeren og det går ikke mange øjeblikke så er den klar. Den ene er tilsluttet med USB-kabel med den anden er tilsluttet trådløst. Det er begge Canon printere. iX6800 og MP 640 Pixma.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2022 - 20:57 #2
Har din nye pc et nyere system end den gamle?
Har du den rette software til printeren installeret?
Normalt uanset hvordan man gør burde printeren gøre sig klar.
Hvis monteret over usb kan der være noget strømstyring der måske kan drille.
Min HP er koblet på lan kabel og går i dvale når den ikke bruges. Starter så automatisk når der sendes print job til den.
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2022 - 21:28 #3
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. juni 2022 - 21:57 #4
Tak for jeres hurtige svar ...
Jeg kigger nærmere på dem i morgen ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juni 2022 - 08:55 #5
Tak for hjælp og Info
*
Min PC er helt ny. Min printer har jeg haft længe.
Har prøvet at installere det helt nyeste software - Som PC skal bruge -
Det virker så ikke med den gamle printer.
Så jeg gik tilbage til noget software, der passe til gen gamle printer.
*
Brugte også "HP Print and Scan Doctor for Windows".
*
Det virker nu. både print (Gjorde det hele tiden) og Scan (kunne den ikke før). Men nu virker det hele. Tak
Avatar billede milter Ekspert
15. juni 2022 - 11:28 #6
Velbekom.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2022 - 20:49 #7
Kører du over usb med den fra en stationær kan du jo have en strømdåse monteret på en usb port på pc  der giver strøm til både printer skærm og højttalere. Så slukkes alt ned når du lukker pc. https://www.elvvs.dk/p/edb-el-spareskinne-uden-jord-med-usb-og-boernesikring-til-privat-husstand-2490236/
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juni 2022 - 21:14 #8
Tak, 220661