Avatar billede Ikkeenhaj Praktikant
21. juni 2022 - 19:10 Der er 6 kommentarer

Min Lenovo tablet har en fejl

Hej alle

Når jeg tænder min Lenovo tablet får jeg følgende fejl:

The operating system couldn’t be loaded because a critical system driver is missing or contains errors.

0xc0000098

Dernæst foreslår den, at jeg bruger noget recovery tools.

Kan jeg fixe det selv og i så fald hvordan?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. juni 2022 - 20:27 #1
Der er et link her angående fejlen:

https://www.youtube.com/watch?v=ziKCkmWb5hM

Præcis hvilken model er der tale om og hvilken Windows version er installeret Win 10 eller Win 11?
Avatar billede Ikkeenhaj Praktikant
21. juni 2022 - 20:33 #2
Tak, jeg ser på videoen!

Det er en Lenovo ideapad MIIX 300-10IBY 80NR. Tror det ee Windows 10. Jeg har desværre ingen Windows pc - kun en mac ved siden af
Avatar billede Ikkeenhaj Praktikant
21. juni 2022 - 20:37 #3
@erik Jeg har ikke hverken en usb eller cd der omtales i videoen. Og hvordan kan jeg lave usben med Windows 10, når jeg ikke kan få adgang til min tablet? Findes der en løsning på det
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. juni 2022 - 20:53 #4
Jeg kan ikke rigtig svare på dit spørgsmål, men ved at der er mange brugere er på forummet der både kan og vil hjælpe. Jeg kender intet til mac, så derfor vil jeg overlade det til andre.
Avatar billede hjolsen Ekspert
22. juni 2022 - 20:48 #5
Har du prøvet om du kan få adgang til recovery delen (winre) -her bør du også kunne nulstille eller reparere windows !
Vejledning her :https://support.microsoft.com/en-us/windows/start-your-pc-in-safe-mode-in-windows-92c27cff-db89-8644-1ce4-b3e5e56fe234
Avatar billede Ikkeenhaj Praktikant
22. juni 2022 - 21:00 #6
Hej begge to

Jeg er nået så langt at jeg har fået et usb med Windows på, nu forsøger jeg at følge den video som Erik har linket til, men kan ikke komme videre fra chkdsk :-(