Avatar billede ZeBa Ekspert
27. juni 2022 - 01:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Android - genstartet - mangler en masse, fotos o.s.v.

Elgiganten har genstartet min Android, og alt er væk!
Er der ikke noget med, at den slags informationer ligger et eller andet sted, hvorfra de kan hentes frem?
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. juni 2022 - 01:01 #1
Jeg här tidligere oprettet en konto, er det Google eller hvor er det, man oprettet en konto? Ja, det lyder nok åndssvagt, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det :(
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. juni 2022 - 01:03 #2
Jeg oprettede sådan en konto med min mail adresse + et kodeord.
Og senere har jeg så vistnok oprettet en med en anden mail adresse, men hvor pokker  er det, man gør det?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2022 - 06:31 #3
Google Fotos og Onedrive kunne være der du har oprettet lagerplads.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2022 - 06:32 #4
Man har 15 gb tilrådighed gratis på Google Fotos.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. juni 2022 - 08:49 #5
Dine fotos ligger med stor sandsynlighed på https://photos.google.com/
Anden data fra større apps ligger på de tilsvarende tjenester - eks. https://onedrive.com som nævnt ovenfor. Eller, https://drive.google.com/

De individuelle apps er skrevet, så udvikleren af appen selv skal beslutte om appen skal tage online backup. Hvis du logger på telefonen med den samme konto som tidligere, vil dine kontaktpersoner og anden data formentlig også komme tilbage. Men det kræver altså (naturligvis) at du bruger samme konto.
Avatar billede INK Ekspert
27. juni 2022 - 15:47 #6
Det er meget sandsynligt, der er anvendt en Google konto som backup.
Grav oplysningerne frem og forsøg i en browser (Google Chrome, Firefox osv.) at logge ind på denne konto. Hvis du har glemt password, kan du med korrekt oprettet konto få tilsendt sms eller mail med mulighed for nulstilling af password.
Når du er inde på kontoen, kan du se om det er den korrekte ved at checke dine billeder og kontaktpersoner. Hvis du har flere konti, forsøger du bare med dem alle.
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. juni 2022 - 17:49 #7
Ja, men hvad er det, man logger ind på?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2022 - 17:51 #8
#7 Hvis du går ind i en google søgning kan du logge på i øverste højre hjørne til din Google konto hvis du har sådan en
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2022 - 17:54 #9
https://ibb.co/d0WRSYC I boks til venstre for login billede kan man se de tjenester Google har incl Fotos.
Avatar billede INK Ekspert
27. juni 2022 - 18:55 #10
Avatar billede ZeBa Ekspert
02. juli 2022 - 11:56 #11
Har opgivet at finde dem