Avatar billede skolevej321 Forsker
14. juli 2022 - 10:50 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Windows 10

Jeg har en på som lavede en opdatering i går - eller den begyndte og så kom den ud med en meddelelse om atr den ikke kunnegøre opdateringen færdig. nuvel.
Her til morgen går jeg ind i win update og der sker intet - den går ikkeind og leder efter opdateringer - fortæller ikke den er opdateret - det er som om der er en brist et eller andet sted.
Pcen kører og jeg har ladet ccleaner lavet en oprydning. Pc-en har ikke noget sikkerhedsbrist - (Malwarebytes -premium instaleret).
Hvordan skal jeg få den til at køre igen?
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. juli 2022 - 11:31 #1
Avatar billede skolevej321 Forsker
14. juli 2022 - 20:08 #2
Desværre intet resultat!
Jeg prøver med en iso afbildning (memory stick) i morgen - men jeg er åben for andre forslag,
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2022 - 21:03 #3
Er på mobil lige nu men der er nogle DSIM kommandoer man kan køre i Powershell kørt som administrator. Ud over disse 4 er der også sfc /scannow der tjekker at systemfilerne er intakte og i de rette versioner.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. juli 2022 - 22:09 #4
Jeg ville gerne råde dig hvis jeg kunne, men det kan jeg ikke. Derimod er der mange her på eksperten, der ved mere om det end jeg gør, der også er villige til at hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2022 - 22:42 #5
Jeg vil anbefale dig at prøve følgende:
1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende  5 kommandoer ind på en gang, og tryk enter.

DISM /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Højreklik i Powershell vinduet. Scanning med de første 4 nævnte kommandoer bør blive kørt efter hinanden. Når den når til sfc /scannow skal man lige trykke på enter.

4. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid :-)
Avatar billede claus brandt Juniormester
13. august 2022 - 17:11 #6
har lige haft samme problem
geninsallerede win10 fra gendannelse
husk med ed fleste apps og alle filer
det virkede
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2022 - 17:20 #7
dropper overvågning.
Avatar billede skolevej321 Forsker
15. september 2023 - 10:50 #8
Har købt ny pc med win 11 pre-indstaleret