Avatar billede HeDu Praktikant
14. juli 2022 - 13:31 Der er 2 kommentarer

Hvis-formel til tid+dato+stilling

Jeg har desværre måtte give op med en HVIS-formel - Problematikken ligger i følgende datagrundlag, hvor jeg ønsker at vide hvor meget tid der ligger inde for en række givne tidsperioder: =HVIS([@Ugedag]="Hverdag";HVIS(OG([@[Start tidspunkt]]>=Start_Dagtimer:

A1 Dato            B1 Start tidspunkt        C1 Slut tidspunkt        D1 Stilling
05-10-2021    22:30                        08:30                              SSH
07-10-2021    16:00                        21:00                              SSA

I den forbindelse ønsker jeg følgende funktioner:

ad 1) Såfremt "start tidspunkter" strækker sig over et døgn (klokken 23:59) tillægs der én dag til start "datoen" i A1

ad 2) Optælling af antal timer for tidsperiode

ad 3) Hvis tidspunkt ligger i mellem et givent interval fx 06-17 returneres en timepris

Håber ovenstående giver mening - PFT :)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2022 - 14:57 #1
hvis B>C så er tiden = (24:00 - B) + C ellers bare C - B
det er svaret på 1) og 2)

3) hvilket tidspunkt?
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
14. juli 2022 - 19:37 #2
hvor ligger de forskellige perioder ??