Avatar billede visto Professor
16. juli 2022 - 16:14 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Forhindre påmindelser om "ny version tilgængelig"

Jeg har MiniTool Partition Wizard Free installeret på både min stationære og min bærbare computer. På den bærbare får jeg meget hyppigt meddelelser om, at der er kommet en ny version af programmet, meddelelser som jeg ikke ønsker at få. Men jeg kan i programmet ikke finde en måde at slå dem fra på. På den stationære får jeg ikke disse meddelelser. Jeg ved ikke om versionsnummer kan gøre en forskel. På den stationære er det version 10.2.2, på den bærbare 12.5.

Findes der i Windows en måde at blokere disse meddelelser på?
Avatar billede visto Professor
16. juli 2022 - 16:15 #1
Bruger Windows 10.
Avatar billede f-arn Guru
16. juli 2022 - 16:36 #2
Du kan indstille hvilke programmer der kan sende notifications... Åbn Settings -> System -> Notifications & actions.
https://ibb.co/sy5JBf2
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. juli 2022 - 16:39 #3
Hvis du har adressen med kan du vel i hosts filen lade den pege på local host.      IP address 127.0.0.1

Men jeg lader MiniTool Partition Wizard Free  opdatere.
Avatar billede visto Professor
16. juli 2022 - 16:59 #4
#2
Under Beskeder og handlinger (bruger den danske version) fremgår MiniTools ikke som en af de apps jeg kan vælge at slå fra eller til. Så jeg har kun mulighed for her at vælge at slå samtlige meddelelser fra, og det vil jeg ikke.

#3
Det er rigtig længe siden, jeg har haft fat i host-filen, så kan du ikke lige være lidt mere detaljeret? Hvor ligger filen? Og hvordan skal jeg finde den IP adresse, jeg skal bruge?
Avatar billede f-arn Guru
17. juli 2022 - 14:20 #5
Jeg installerede den på en Windows 11 VM, og den nemmeste måde er efter min mening a deaktivere dens opstart med feks, Autoruns -> https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/autoruns
Avatar billede visto Professor
17. juli 2022 - 15:00 #6
Når jeg downloader den, får jeg en zipfil der indeholder:
Autoruns.exe
Autoruns64.exe
Autoruns64a.exe
autorunsc.exe
autorunsc64.exe
autorunsc64a.exe

Hvilken skal jeg installere?
Kører Windows 10 Home, 64 bit.
Avatar billede klaudi Ekspert
17. juli 2022 - 22:12 #7
Brug
Autoruns.exe
Autoruns64.exe

Gå til Scheduled task, find MiniToolPartitionWizard og fjern markering.
Avatar billede visto Professor
17. juli 2022 - 22:37 #8
#7
Hvad mener du? Bruge begge eller blot en af dem?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2022 - 23:11 #9
Prøv at gå i søg og skriv msconfig . Gå i system konfiguration og in i tjenester.  Her lukker du ned for at Microsoft tjenester vises og ser om du har en minitool opdatering tjeneste i baggrunden. Fjern tjek tegn hvis du har det.
Avatar billede klaudi Ekspert
17. juli 2022 - 23:11 #10
Autoruns.exe hvis dit system er 32 bit
Autoruns64.exe til, ja rigtigt gættet 64 bit system
Avatar billede visto Professor
18. juli 2022 - 10:22 #11
#9
Der var intet fra MiniTool dér.

Har installeret Autoruns64.exe (som nævnt i #6 er mit system 64 bit), og der var en updatechecker.exe fra MiniTools, som jeg nu har slået fra.

Tak for hjælpen alle sammen.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2022 - 10:47 #12
Godt du fik det løst 🖒
Avatar billede visto Professor
29. juli 2022 - 16:07 #13
#5
Det lader ikke til at Autoruns64.exe installeres. Jeg skal åbne programmet direkte via exe-filen.
Men det fjernede ikke, som jeg ellers troede dette spørgsmåls problem; der dukker stadig besked op om mulige opdateringer.

Når jeg kører Autoruns, findes der nu ikke længere noget relateret til MiniTools. Så jeg kan ikke foretage mig mere ad den vej.

Jeg har derfor valgt at omdøbe filen updatechecker.exe i MiniTools programmappen. Det gætter jeg på vil løse problemet. Vi får se...
Avatar billede f-arn Guru
08. august 2022 - 10:10 #14
Beklager jeg har overset denne 😲

https://ibb.co/dcwmzNF

Har du deaktiveret den?
Avatar billede f-arn Guru
08. august 2022 - 10:25 #15
Der ligger også 2 services og en under autorun 😣
Avatar billede visto Professor
08. august 2022 - 21:24 #16
#14
Ja, som nævnt i #9 slog jeg netop den fra, og som nævnt under #13 hjalp det ikke, og den vistes ikke længere i Autoruns, så jeg omdøbte filen, ved endnu ikke med sikkerhed, om det har løst problemet.

#15
Jeg forstår ikke, hvad du skriver.
Avatar billede f-arn Guru
09. august 2022 - 09:29 #17
De to services la'r vi ligge lige nu, men har du deaktiveret denne?
Avatar billede visto Professor
09. august 2022 - 10:34 #18
#17
Den havde jeg ikke deaktiveret, men den står som File Not Found, så jeg forestiller mig ikke det gør nogen forskel. Men den er deaktiveret nu. Alt MTPW updatechecker.exe er nu deaktiveret, selv om der står File Not Found.
Avatar billede f-arn Guru
09. august 2022 - 12:22 #19
Alt MTPW updatechecker.exe er nu deaktiveret, selv om der står File Not Found.

Du har jo omdøbt updatechecker.exe, så selvfølgelig kan den ikke finde filen 😄
Avatar billede visto Professor
09. august 2022 - 12:44 #20
Nej, klart. Men så går jeg også ud fra, at den ikke vil kunne virke. Både slået fra og omdøbt burde virke...Det tager lige nogle opstarter for at se om det gør, idet meddelelse ikke kom(mer) ved hver opstart.
Avatar billede f-arn Guru
11. august 2022 - 15:06 #21
Hvordan ser det ud nu?
Avatar billede visto Professor
11. august 2022 - 16:07 #22
Der er ikke kommet påmindelser siden jeg sidst skrev, og jeg har åbnet computeren et par gange. Så mon ikke det virker nu?
Avatar billede visto Professor
11. august 2022 - 16:07 #23
#21
Tak for hjælpen!