Avatar billede Klaus W Guru
18. juli 2022 - 11:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

tilføringsprogram i Excel

Hej
Jeg har et spørgsmål. Når jeg åbner Excel kommer denne velkomst skærm frem. Men den tager lang tid og der står Opretter forbindelse til printer. Er der nogle der kender til et tilføringsprogram i Excel jeg har fået slået til som kan lukkes.
Klaus W
Avatar billede bsn Forsker
20. juli 2022 - 14:17 #1
Har du billed af sagen...
Avatar billede bak Seniormester
21. juli 2022 - 15:10 #2
Har også prøvet det. Min standardprinter havde fået skiftet adresse.
Jeg skiftede bare standardprinter i Excel til PDf og så fungerede alt med normal hastighed
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
26. juli 2022 - 12:23 #3
Kommunikation med netværksprintere er notorisk langsomt i Excel - et problem, der tit og ofte er blevet diskuteret i diverse forums på nettet - så, mit gæt er, at du har en netværksprinter slået til.

Problemet opstår typisk fordi man åbner et regneark med 'Vis Udskrift' slået til, eller 'Vis sideskift'.
Dermed skal Excel kommunikere med netværksprinteren.

Et andet typisk tilfælde er, hvis man har VBA kode, der indstiller print udskift - igen, skal Excel kommunikere med printeren.

Løsningen er, at sætte standard printeren til en printer, der ikke er en netværksprinter - altså en lokal printer.
Bedste løsning er at sætte standard printeren til en software printer, som f.eks. en PDF-printer, som dermed slet ikke skal kommunikere med noget hardware, og dermed gå lynhurtigt.
Avatar billede Klaus W Guru
27. juli 2022 - 19:57 #4
Hej Dan tak for din redegørelse jeg vil kikke på det og vende tilbage når jeg er blevet klogere på det. Hilsen KW
Avatar billede Klaus W Guru
28. juli 2022 - 18:28 #5
Hej Dan det løste problemet jeg takker.

KW