Avatar billede Stenbideren Juniormester
21. juli 2022 - 10:33 Der er 5 kommentarer

Netværk "HP" er tomt i stifinder

Jeg har lige købt ny PC, jeg kan fint gå på nettet med den, I Stifinder "Netværk" vises den sammen med min stationære PC, men jeg kan ikke lægge Dokumenter ind i den, så jeg kan "trække" dem imellem PC'erne.
Der står "TOM" i den.  Hvad gør jeg???
Mvh  Jens Gibe
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. juli 2022 - 11:44 #1
Har du slået fil og printerdeling til i Windows ?
Avatar billede Stenbideren Juniormester
21. juli 2022 - 17:07 #2
Skal man ikke NORMALT bare kunne "trække" mapper og filer fra Dokumenter i Stifinder og over i "Netværk"?    I mit Netværk, " HP" står der bare TOMT ????
Avatar billede Stenbideren Juniormester
21. juli 2022 - 17:10 #3
Jeg er 88 og bestemt ikke noget Juniormester, så sig mig hvordan jeg skriver noget i mit EGET spørgsmål???  Dette må da være forkert???
Avatar billede Mikael Ekspert
21. juli 2022 - 17:17 #4
Vedr. #2 og #3 så har du gjort det korrekt. Du "svare" bare som du har gjort i DIN tråd.

Du kan evt. sætte fx. #3 hvis du henviser til en andens svar i DIN tråd.
Så ved vi hvad du svare på ;)
Avatar billede Richard Thune Forsker
23. juli 2022 - 09:26 #5
#2 nej du kan ikke bare dele mellem computere på et netværk.
Du skal (efter du har slået fil og printerdeling til) på din stationære vælge en mappe du vil dele med den bærbare, og indstille at du vil dele den.
Hvordan man gør bør du slå op på Microsofts hjemmeside, det er længe siden jeg har arbejdet med Windows netværk så min viden er nok ikke helt opdateret.
Når det er gjort burde du kunne åbne den stationære i stifinder på den bærbare, og der se den delte mappe.
Da jeg arbejdede med det kunne man tildele et drevbogstav til den delte mappe of indstille at den blev automatisk monteret.
Hvis du ikke har behov for at dele de helt store datamængder vil deling via f.eks. Onedrive nok være nemmere.