Avatar billede starfighter55 Novice
02. august 2022 - 18:36 Der er 4 kommentarer

Pc skærm, musik afspiller, evt trådløse højttalere..

Hej.. jeg har en lille bar i min kolonihave... Det jeg tænker på er en lille form for afspiller helst pc som har net adgang og så over til en forstærker og videre til trådløse højttalere.. kunne også være lækkert hvis jeg kunne køre over fladskærm.. Er det muligt, og hvad skal jeg bruge for at kunne det..
Takker..
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2022 - 20:10 #1
Du skal bruge en ledning der ser sådan ud https://bekent.dk/aca-1735.html
Denne sætter du i lydkort udgang på din pc og monterer i  forstærker i en line ind indgang.
På pc er der måske en skærm udgang du kan montere et kabel i mellem den større skærm og pc. Det kan være vga eller hdmi stik.
Med korrekt ledning monteret mellem pc og skærm kan du vælge skærmen ved at trykke på Windows taste+ P og her vælge og skærmen skal dubleres eller kun vise på anden skærm.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2022 - 20:26 #2
Lydstyrken skal justeres fra både pc og forstærker, da pc ikke har et fast output på lyd udgangen. Her skal du være opmærksom på du ikke overstyrer signalet der går ind i forstærkeren. Det vil give forvrænget lyd til følge.
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
02. august 2022 - 20:56 #3
Du kunne undvære PC, ved at bruge Cromecast - evt. med Google TV, som nærmest er en PC i sig selv. Chromecast kan tilsluttes en monitor, TV eller en projektor og Bluetooth højttalere eller til Google højttalere. Det fungerer super godt og er en enkel løsning.
Avatar billede starfighter55 Novice
19. august 2022 - 17:00 #4
Hej.. Takker for hurtigt svar tilbage, jeg har været på ferie og ikke selv fået skrevet tilbage.. Tror måske jeg har forklaret mig selv forkert..
Jeg har ikke noget at spille musik fra. Hverken pc eller andet.. Det er det jeg spørger om.. Hvad skal jeg bruge afspiller.. Før havde jeg en Intel nuc.. Den er gået itu.. Og derfor ønsker jeg nyt at afspille fra.. Har en Raspberry Pi.. Men den afgiver total dårlig lyd fra YouTube og Spotify... Så hvis I kan hjælpe med raspberry pi så har jeg afspiller.. 😁😁.. Takker..