Avatar billede ErikHg Ekspert
08. august 2022 - 16:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Malwarebytes kan ikke installeres

Jeg er løbet ind i et problem. Jeg vil installere Malwarebytes (free)
Jeg logger ind på Malwarebytes hjemmeside, klikker på "free" version, og det kører også fint.
Der står at maskinen skal genstartes ved klik på "genstart". Når maskinen så starter op igen, står igen "genstarter". Dette kan ska 2-3 gange hvor efter velkomstskærmen kommer frem og jeg kan logge ind.
Lige så snart skrivebordet kommer frem står der at "Malwarebytes ikke kunne installeres på computeren". Den ene gang kom BSOD.
Der er tale om Windows 10 Pro 64 bit.
Antivirusprogrammet der er installeret på maskinen er Norton 360. Jeg har før haft Malwarebytes installeret, uden problemmer med hverken installering eller afinstallering, så det kan ikke være Norton der blokerer, vil jeg formode.

Mvh.
ErikHg
08. august 2022 - 16:49 #1
Har du prøvet at køre installationen som administrator?
Det er det eneste forslag jeg har.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2022 - 17:28 #2
Ja højreklik på filen og kør som admin.

Jeg tænker måske det kan være smart screen funktionen i Windows der udelukker at du kan installere den. Jeg har ikke selv været ude for det dog.. Men det er også lang tid siden jeg installerede Malwarebytes sidst. Man kunne også prøve at omdøbe installationsfilen inden den køres til et andet navn for at se om det giver en ændring. Windows er jo ikke så glad for 3 part programmer. Og slet ikke sikkerhedsprogrammer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. august 2022 - 17:34 #3
Jeg vil prøve jeres forslag senere🙂
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. august 2022 - 19:16 #4
#2 Jeg prøvede at omdøbe filen (skrev "test").exe - se linket. Hvad filen ved siden af skal forestille ved jeg ikke🤔

https://ibb.co/fpk9MBk

MEN nu virker det; installtionen lykkedes:-) og jeg har lige afprøvet programmet.
Takker for den hurtige hjælp.
Jeg prøvede først at køre installationen som administrator, men uden held.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2022 - 19:47 #5
Godt du kom i mål Erik :-)
Avatar billede perhol Seniormester
08. august 2022 - 21:11 #6
Filen ved siden af er en ikke fuldført download.
Den kan du bare slette.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. august 2022 - 22:59 #7
#6 Det havde jeg godt på fornemmelsen. Bare underligt at Malwarebytes ikke kunne installeres uden omdøbning af installationsfilen. Men computere lever nogle gange deres eget liv. De gange installatiomen fejlede startede computeren op to tre gange; venkomstbilledet kom op på skærmen - nedenunder stod "genstarter". Da velkomstbilledet endelig kom frem med det firekantede felt hvori jeg skulle skrive adgangskode, skrev jeg denne og maskinen startede, men så var det at beskeden om Malwarebytes ikke var blevet installeret kom frem.