Avatar billede Uvanga Ekspert
10. august 2022 - 11:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flyt mobilnummer til andet selskab - nogen der har oplevelse/erfaring med det.

Hvis man ønsker at flytte sit mobilnummer til andet selskab, oplever jeg der oplyses forskellige tidshorisonter. Alt fra en arbejdsdag, til 48 timer. Og nogen siger endda at tidshorisont ikke kan oplyses.
Så mit spørgsmål er, om der er nogen som har erfaring med at få flyttet nummer til andet mobilskab, og om man skal påregne afbrydelse af forbindelse mens flytning pågår?
Jeg ser nu, at der sendes et nyt SIM-kort, så den tid med forsendelse, skal måske lægges til de oplyste tidshorisonter??
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
10. august 2022 - 13:23 #1
Jeg har for nylig flyttet et antal abonnementet fra CallMe til eesy.
Det foregik nemt og smertefrit - men der var noget ventetid.
Flytningen blev iværksat med det samme. Efter et par dage modtog jeg de nye SIM-kort med posten. De var dog ikke klar til at sætte i mobilerne med det samme - fordi vi først skulle afvente, at CallMe havde overført numrene til eesy.
Jeg bestilte flytningen via eesy d. 30.5.
Efter ca. 1 uge - d. 7.6. - fik jeg besked om, hvornår flytningen ville blive effektueret - nemlig d. 7.7.
Dvs. der gik i alt ca. 5 uger i mit tilfælde.
Med et andet abonnement var forløbet sådan:
Bestilt hos eesy d. 9.6
Besked om dato for flytning: 16.6.
Dato for flytning: 18.7.
Det gamle abonnement fra CallMe virkede hele dagen før flytningen. På dagen for flytning indsatte jeg de nye SIM-kort fra eesy om morgenen - det virkede straks. Så jeg oplevede ikke et ophold, hvor jeg ikke kunne bruge min mobil
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. august 2022 - 16:58 #2
ad #1
Tak for svar. Det var lige det jeg efterlyste, en der har en konkret oplevelse af skift 👍