Avatar billede prox1 Forsker
01. september 2022 - 23:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Setting .NET framework direkte i fil -Kan man dét?

Jeg har en kryptisk gammel tutorial for MSVS2017, som siger

" Under the dropdown box "Target framework:" double click on "Properties" to the right.  Select .NET Framework 4.6. "

Dét er der ikke noget der svarer til i MSVS2022. Der er ikke nogen dropDown der hedder Target framework.
Men Ude i højre side er Der  en angivelse af dét framework som er default.

Når jeg så åbner den reference så kan jeg se denne kode:
i filen AssemblyAttributes.cs

// <autogenerated />
using System;
using System.Reflection;

[assembly: global::System.Runtime.Versioning.
TargetFrameworkAttribute(".NETFramework,Version=v4.7.2", FrameworkDisplayName = ".NET Framework 4.7.2")]

Er det muligt at skifte .NET Framework  ved simpelthen at redigere dén kode?
Hvis IKKE det er en mulighed, hvor er så den gadget som kan skifte framework i VS2022 (com. ver.) Nogen der véd det?
pfht.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2022 - 01:27 #1
VS 2022 CE
højreklik project (ikke solution)
vælger properties i højrekliksmenuen
properties vindue åbner
klik applicxation i venstremenuen (er formentligt allerede valgt)
tydelig target framework combo box
Avatar billede prox1 Forsker
02. september 2022 - 18:09 #2
Ohh -Dér har jeg lavet en fejl!
Det er da også irriterende at "Properties" findes i begge menuer :/
Jeg er ikke engang sikker på hvordan jeg får åbnet den rigtige af de mulige menuer.
VS er vanskelig at rode rundt i.
Det er rigtigt godt at der er guruer som dig der ikke bare kan gennemskue den fejl jeg har lavet, men også give den rigtige ..pointer så jeg kan komme viddere.
TAK Arne!