Avatar billede Peter Olsen Seniormester
18. september 2022 - 09:46 Der er 3 kommentarer

Simpelsite og billeder

Jeg bruger google simpelsite. Jeg har et problem med billeder. De billeder jeg uploader bliver atl for store. Det bliver ikke bedre at resize billederne inden jeg uploader. i editer i simpelsite kan jeg ikke gøre noget ved problemet.

Er der nogle der har en ide til hvad man kan gøre.

Vh Peter
Avatar billede sonnic Juniormester
18. september 2022 - 18:38 #1
Simpelsite er beregnet til at lægge sider på nettet, og derfor skal billeder ikke fylde meget  200 til max 500 Kgb.
Så skaler dine billede ned og konverter dem evt til PNG format.
Hilsen Villy
Avatar billede Peter Olsen Seniormester
18. september 2022 - 20:12 #2
Tak for svaret, prøver når jeg får tid 😄
Avatar billede Peter Olsen Seniormester
19. september 2022 - 09:07 #3
Billederne er på 128 kb i PNG alligevel kan jeg ikke styre størrelsen. ØV.