Avatar billede hansa1 Juniormester
18. september 2022 - 15:29 Der er 1 kommentar

Post slettes

Hej
Jeg har det problem at min post forsvinder efter 30 dage.
Jeg har 3 pcere (2 stationære og 1 bærbar) som alle skal kunne læse mine mails.
Skal man bruge POP3 eller IMAP ifb. med opsætningen?
Jeg har prøvet at sætte fristen til flere dage men det ændres ikke.
Min udbyder er Yousee.
Jeg kører office 365
Avatar billede Richard Thune Forsker
19. september 2022 - 13:55 #1
"Jeg har 3 pcere (2 stationære og 1 bærbar) som alle skal kunne læse mine mails.
Skal man bruge POP3 eller IMAP ifb. med opsætningen?"
Jeg har prøvet at læse lidt om Yousee mail, og de er ikke særligt glade for at oplyse om det. Det ser ud som om de, som de fleste andre udbydere, foretrækker at du bruger webmail, hvis du bruger webmail er protokollen valgt allerede.
Hvis du ønsker at bruge mailprogrammer bør du vælge imap, da denne protokol lader mails bliver på serveren og synkroniserer mellem server og mailprogarmmer.
Pop3 svarer til en almindelig postkasse som du tømmer, dvs. at mailen kun findes på det mailprogram du brugte da du tømte postkassen. Man kan lade mails blive på serveren og så vil du kunne hente igen med et andet mailprogram. Men pop3 protokollen giver ingen administration, sletning/flytning/synkronisering.

"Jeg har prøvet at sætte fristen til flere dage men det ændres ikke."
Sætte fristen hvor, hvilket program?

"Min udbyder er Yousee."
Det jeg kunne se hos Yousee er at de giver dig 2GB plads og ikke noget om autoslet.

"Jeg kører office 365"
Hvis du dermed prøver at sige at du bruger Outlook 365 som mailprogram så skriv det istedet.