Avatar billede thomsendk Juniormester
21. september 2022 - 19:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oprydning.

Har en gammel pc som jeg gerne vil have tømt for alt,på nær Windows.
En nem metode efterlyses.
mvh
Poul.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2022 - 20:35 #1
Jeg ville jo installere den om hvor jeg havde nedlagt alle partitioner og startet på en frisk. Men tænker ikke det er den vej du mener?
Hvilken Windows version  kører pc?
Avatar billede thomsendk Juniormester
21. september 2022 - 22:20 #2
Den kører W 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2022 - 06:40 #3
Så havde jeg helt sikkert installeret helt om.
Man kan hente Windows og oprette usb fra nettet.
Avatar billede madklub Guru
22. september 2022 - 12:45 #4
Søg efter 'Nulstil denne pc'.
Så får du valgmulighed for at slette alt - og bevare windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2022 - 18:11 #5
#4 Ja det er også en mulighed.
Har dog aldrig brugt denne mulighed.
Skal pc videregives, ville jeg nok sørge for en form for tilfældig overskrivning af disken, da der som jeg forstår det ikke foretages fuld formatering ved en nulstilling.
men det er jo et temperament spørgsmål hvor meget man gør ud af det. Til eget brug så er nulstilling fint nok. Over tid bliver disken jo overskrevet med data.
CCleaner kan overskrive den "frie plads" med tilfældig data for at minimere forsøg på at gendanne data.
Avatar billede madklub Guru
22. september 2022 - 18:55 #6
#5 Jeg tror ikke at der er ret mange kriminelle, der opkøber gamle computere for at gennemsøge harddisken efter passwords og lignende. De er gået online...
Avatar billede thomsendk Juniormester
23. september 2022 - 11:19 #7
Har nulstillet en gammel bærbar,for at prøve det og det ser ud til at dække mit behov.
Det er mest børnebørnene som leger med den her,så der har sikkert ligget en masse"affald" på den.
Tak for tippet.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2022 - 12:35 #8
Marker venligst så #4 som løsning