Avatar billede TheTester Praktikant
01. oktober 2022 - 06:23 Der er 4 kommentarer

Udtræk postnummer fra celle

Har et dataudtræk med adresser og minimum behov for at trække postnummer ud og også gerne by navn.

Har søgt på nettet uden at kunne finde noget jeg kunne bruge.
Løsningen skulle helst være en formel, ikke vba.

Eks. på data fra 6 celler:

H. P. Jensensgade 3  4800 Nykøbing Falster
Gamle Landevej 4  4850 Stubbekøbing
Aastrupvej 84  4850 Stubbekøbing
Kirkevej 19  4872 Idestrup
Strandvejen 71  4880 Nysted
Gamle Landevej 13  4891 Toreby L
01. oktober 2022 - 07:25 #1
Udskift A2 med din cellereference og måske skal du oversætte til danske formler...
=MID(A2;MAX(IF(ISNUMBER(-MID(A2;ROW(INDIRECT("1:"&LEN(A2)));1));ROW(INDIRECT("1:"&LEN(A2)))))-3;4)
Avatar billede TheTester Praktikant
02. oktober 2022 - 10:14 #2
Mange tak:-)

Har jeg lavet en fejl ved oversættelsen?
=MIDT(A650;MAKS(HVIS(ER.TAL(-MIDT(A650;RÆKKE(INDIREKTE("1:"&LÆNGDE(A650)));1));RÆKKE(INDIREKTE("1:"&LÆNGDE(A650)))))-3;4)

får nemlig kun en fejl melding  #VÆRDI

Har brugt dette som udgangspunkt i celle A650:
Akseltorv 4  8983 Gjerlev J
Avatar billede TheTester Praktikant
02. oktober 2022 - 10:18 #3
,,og nu viser det sig, at jeg også har brug for hele by navnet.
02. oktober 2022 - 22:34 #4
Du kan bruge det samme princip til at fange bynavnet også - find min e-mail adresse på min hjemmeside, og send mig en mail, så skal jeg sende en version, hvor det virker, og Excel skal nok selv oversætte til dansk.
Du er også velkommen til at sende en fil, som du gerne vil have det i - du bestemmer.