Avatar billede dogtown Seniormester
17. oktober 2022 - 14:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel VBA autofilter som ikke tager det hele med

Nedenfor finder i noget af koden. Har droppet definering af variabler. Men StartCriterion = 01-01-2022 og EndCriterion = 01-02-2022.
Min udfordring er så at filtreringen virker delvist. Jeg får kun vist den 01-01-2022. Det er også andre datoer i januar, men de kommer ikke med.
Er der nogen som kan se fejlen?

'finder måned og år
    If findMND = "" Then
    StartDate = DateSerial(StartYear, 1, 1)
    EndDate = DateSerial(StartYear + 1, 1, 1)
    Else
    StartDate = DateSerial(StartYear, findMND, 1)
    EndDate = DateSerial(StartYear, findMND + 1, 1)
    End If

'Sætter start og stop variabler
StartCriterion = ">=" & Format(StartDate, "dd/mm/yyyy")
EndCriterion = "<=" & Format(EndDate, "dd/mm/yyyy")

'Filter
ActiveSheet.ListObjects("Variabel_løn_PDF").Range.AutoFilter Field:=2, _
        Criteria1:=person1

ActiveSheet.ListObjects("Variabel_løn_PDF").Range.AutoFilter Field:=6, Criteria1:=StartCriterion, _
        Operator:=xlAnd, Criteria2:=EndCriterion
Avatar billede kim1a Ekspert
17. oktober 2022 - 16:01 #1
Datoer driller ofte, men jeg synes du har gjort det fornuftigt ved at bruge dateserial samt format.

Mit forslag vil være at gå ind i din makro med F8 og når du kommer ned efter EndCriterion er fastsat og så i immidiate kontrollere at Excel forstår det som en dato - for når jeg med optageren laver en hurtig løsning skriver den netop som du

ActiveSheet.Range("$A$1:$L$808").AutoFilter Field:=5, Criteria1:= _
        ">=05/10/2022", Operator:=xlAnd, Criteria2:="<=08/10/2022"

Så jeg kan ikke spotte en fejl ved det.
Avatar billede dogtown Seniormester
17. oktober 2022 - 20:33 #2
Det har jeg tjekket, og det er den. Har også forsøgt med at formatere med dato + timer og minutter. Men nope.
Det jeg kan se, er at når en klikker på filter knap for datoer i tabel, er der ingen afkrydsninger for januar. Under navn, er den ønskede person krydset af.
Søger videre....
Avatar billede dogtown Seniormester
24. oktober 2022 - 12:50 #3
Efter nogen tid med div. forsøg som en fandt på nettet. Fortsat problemer når der kom til sortere på dato.
For mig så blev løsningen, at jeg tilføjede to nye kolonner, hvor jeg i den ene fandt månedens nummer med vanlig formel. Samme i den andre kolonne, men her var det året jeg hentede frem. Når jeg så kørte filtreringen på disse to kolonner i stedet for, gik det som smurt.