Avatar billede Lene Juniormester
22. oktober 2022 - 11:56 Der er 7 kommentarer

Tælle blanke celler

I mit medlemsregister i Excel har jeg en kolonne, hvor nogle af cellerne er tomme. Dem vil jeg gerne kunne tælle.
Hvordan gør jeg? Alle mine eksperimenter med tælhviser og tæl hvis, virker ikke, og jeg er ked af at tælle manuelt, da der er omkring 199.
Avatar billede visto Professor
22. oktober 2022 - 12:22 #1
=TÆL.HVIS(A1:A199;"")
Avatar billede Lene Juniormester
22. oktober 2022 - 14:51 #2
Det fik jeg heller ikke til at virke. Men jeg fandt ud af at skrive TÆLV(O2:O445), så fik jeg alle der var udfyldt. Og så kunne jeg regne ud at resten måtte være tomme!

Jeg havde bare troet, at der var en mulighed for at angive BLANK eller TOM!

Men tak for din ulejlighed.
Avatar billede visto Professor
22. oktober 2022 - 15:36 #3
Godt at du fik det til at virke. Men "" står jo netop for "ingenting", m.a.o. tæller min formel de celler, hvori der ingenting står. Hos mig virker det. Så jeg forstår ikke, at det ikke virker hos dig.
Avatar billede Lene Juniormester
23. oktober 2022 - 10:49 #4
OK, jeg eksperimenterer videre. Tak for hjælpen.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
24. oktober 2022 - 09:41 #5
husk der må ikke være en formel i cellen, ellers bliver den ikke talt som ""
Avatar billede Christian Novice
24. oktober 2022 - 23:34 #6
Har du dansk eller engelsk udgave af Excel?
Avatar billede Lene Juniormester
25. oktober 2022 - 16:14 #7
Dansk