Avatar billede jensen363 Forsker
31. oktober 2022 - 15:34 Der er 3 kommentarer

Liste over længde- og breddegrad for Danmarks kommuner

Er der nogen der kan fortælle mig om der findes en komplet liste over længde- og breddegrad for landets kommunekontorer, - og i givet fald hvor man kan hente denne ?????
Avatar billede jakobdo Ekspert
31. oktober 2022 - 16:23 #1
Måske du kan finde inspiration her: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/936794
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2022 - 17:10 #2
fremtidssikret? hvis du i google maps klikker ind på fx borgerservice i helsingør, så kan du se en plus-kode (2H9C+X6 Helsingør) og det er da lettere at bruge.
google maps skriver selv dette om plus-koder:
"Plus Codes fungerer på samme måde som adresser. De kan hjælpe dig med at hente og bruge en enkel digital adresse. De kan også hjælpe dig med at definere en specifik placering for en almindelig adresse. Du kan f.eks. identificere forskellige indgange i den samme bygning.
Du kan bruge pluskoder til at identificere en bestemt placering, så du kan modtage levering, få adgang til nødtjenester og sociale ydelser eller give folk rutevejledning til en placering. Da koderne er enkle, kan du nemt dele dem med andre.
Pluskoder er baseret på breddegrad og længdegrad. De bruger et enkelt gittersystem og et sæt bestående af 20 alfanumeriske tegn. Tegn, som nemt kan forveksles, f.eks. "1" eller "l", er helt bevidst ikke med på listen. "

Så alt i alt, der er knap 300 kommuner i dk, så 300 klik, og du har en komplet liste (pr dato for klik)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2022 - 19:40 #3
#2: Der er 5 kommuner i Grønland, 29 på Færøerne, og 98 hernede i Danmark.