Avatar billede puren Ekspert
02. november 2022 - 01:03 Der er 5 kommentarer

sync med ext. harddisk

hey E

hvad kan i anbefale af program til at lave et sync med??

jeg har en extern usb disk med formateret med med NTFS (da den skal bruges på en win11 også) hvor der findes 2 mapper i roden mappe A og mappe B

jeg skal du sync filer og mapper fra macbook over i mappe B

fra win 11 tænkte jeg at bruge allway sync til at sync til mappe A
Avatar billede Richard Thune Forsker
02. november 2022 - 09:59 #1
har du prøvet at skrive til dit NTFS formaterede drev fra din Mac, for det kan de normalt ikke.
Avatar billede sd8220 Seniormester
02. november 2022 - 10:15 #2
Hvis du gerne vil have adgang til både at skrive og læse fra alle OS-typer, så brug extfs i stedet for NTFS.

Vil du have en version af dokumenterne BÅDE på din Mac og på disken i mappe A?

Har du overvejet at bruge en skytjenete til synkronisering, så behøver du ikke tænke på andre programmer eller diskformater?
Avatar billede valby Ekspert
02. november 2022 - 14:36 #3
Enig med #1 og #2 men ellers kan du dele disken op i 2 partitioner, en til Windows og en til Mac.
Avatar billede valby Ekspert
09. november 2022 - 16:59 #4
@puren
Fandt du ud af noget?
Avatar billede puren Ekspert
10. december 2022 - 11:20 #5
sorry det sene svar men problemer i familien så har ikke haft det store tid...

Troede NTFS var bygget ind i OSX, exFAT bruger ikke journal så den er ude af billiedet

ja bruger også en skytjenete men det var for at havde en offline version også

men valby er nok inde på noget med at spitte disk på i 2.

men du var det også hvad der var af program til at lave en fil sync med
på windows side er det at bruge allway sync
på mac side? Rclone?