Avatar billede Johnnie Novice
05. december 2022 - 18:50 Der er 3 kommentarer

solcelle anlæg til 220 volt

jeg har indbygget min gril i et skur og har ingen udendørs stikkontak, har overvejet at købe et solcelleanlæg som kan omdanne ellen til 220 volt, så jeg kan sætte mit rosseri på, skal ikke tjene penge solcelle el, hvilket system er bedst at bruge? har set man kan få noget der hedder solcelle kraft væker, har ikke forstand på nogert af det her, håber at blive kloger.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
06. december 2022 - 14:29 #1
Umiddelbart tror jeg ikke du kan løse problemet med solceller til dit formål. Der findes solcelleanlæg til campingvogne og autocampere, men her snakker vi om 12v. Prøv at søge på "solcelleanlæg campingvogn" på Google og se om der dukker noget op, som kan bidrage til din tankegang.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. december 2022 - 15:03 #3
Du skal bruge solceller, batteri og inverter. Bliver måske lidt dyrt, med tanke på hvad det skal bruges til. Er nok billigere at finde et rotisseri der kører på 12V.

Men skal du have 230V så er der f ex et her. De kan sikkert fåes mindre, dette er lidt overkill i forhold til hvad du skal bruge det til.

https://solcelle.dk/wordpress/produkt/solcelleanlaeg-sc1000-solarix-med-batteri-420ah-24v-og-inverter-24kw/