Avatar billede jhjorsal Mester
11. december 2022 - 15:20 Der er 3 kommentarer

Nyt SIM-kort i RUT955 modem

Jeg har lige skifter mit sim kort fra en dansk udbyder til en græsk, og jeg har forbindelse og fuld signal iflg modem'ets dioder, men der kommer ikke noget wifi ud af den. Jeg har skiftet sim kort på to ruter, og det er samme problematik. Jeg har også haft omtalte sim kortet i et helt 3'ede modem, lokalindkøbt her i Grækenland godt nok, og det virker fint.
Nogen gode ideer?
Avatar billede jhjorsal Mester
11. december 2022 - 15:50 #1
Rettelse, der kommer wifi ud, bare ikke med internetadgang. Og en ting der undre mig lidt er den led der indikere Connection, lyser rød - og i brugermanualen beskriver de farvestatus som flg.
Rød = 2G
Gul = 3G
Grøn = 4G
Og jeg ved godt at 2G ikke er super, men der burde da komme et eller andet igennem, eller?
Avatar billede puren Ekspert
11. december 2022 - 20:51 #2
og du er sikker på at du har forbindelse?? og at der ikke er sim kode eller at din router er låst til en udbyder??

evt. kig i din router på bagsiden finder du en sikker login info til den web interface
Avatar billede jhjorsal Mester
12. december 2022 - 07:25 #3
Næ jeg er ikke sikker på at jeg har forbindelse, kan kun tage udgangspunkt i led status, og den siger jo der er. Jeg ved at routeren ikke er simlåst, da det er en router der er købt ind til formålet, og ikke via en udbyder. Og jeg ved at sim kortet ikke har kode, da jeg har kunne installer kortet i en anden router. Jeg skulle gerne få tilsendt et password til webUi i dag eller i morgen.