Avatar billede Lasse Juniormester
02. februar 2023 - 07:09 Der er 3 kommentarer

Mac VS Asus - hvem vinder?

Kære eksperter
Hvilken computer vinder til krævende arbejdsbrug (fx at køre Adobe Premiere Pro-videoredigering samtidig med andre Adobe-programmer, eller andet grafisk arbejde) :

https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/computere/barbar-computer/macbook-pro-14-m2-pro-2023-512gb-space-gray/584913?fbclid=IwAR01UR5p4CThTyCp7eeDBD_rzug3gPhMOZaYXrFMLRP4pZi7iymT8HqDisg

Eller

https://www.mm-vision.dk/visiongaming/asus-rog-zepherus-m16-gu603zw-k8084w-baerbar?fbclid=IwAR1WLkHnIOBcTFTKHtkM_LZwyicqX0TR4fc7sLylKVLN6liNvgLFkMzvR34

I må gerne uddybe jeres tanker ift. hvis man sammenligner de to computeres CPU, GPU og ram :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2023 - 09:08 #1
1) dine link indeholder sporing fra dine opslag, og videre til os - fremover: test lige uden data fra ? og frem. Det virker ofte, og indeholder ikke dine data.
https://www.mm-vision.dk/visiongaming/asus-rog-zepherus-m16-gu603zw-k8084w-baerbar
https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/computere/barbar-computer/macbook-pro-14-m2-pro-2023-512gb-space-gray/584913

2) jeg er windows-mand, men netop til dit brug, så mac. Apple får langt mere ud af deres m2, og til prof brug er det optimalt. Hvis du var skoleelev, så ville jeg tage windows, da de har større og billigere programudbud, som også passer bedre til det brug.
Avatar billede Lasse Juniormester
03. februar 2023 - 11:03 #2
@Claes: Tak for dit svar, og også for info mine links 👍

En sælger fra Elgiganten har nu fremført, at på alle parametre er ASUS bedst med undtagelse af specifikke programmer der kun var udviklet til MAC. Han nævnte blandt andet:
•    16 gb ram vs 32 gb ram
•    500 gb ssd vs 1000 gb ssd
•    Et markant bedre grafikkort
•    En markant bedre processor. Han sagde M2 Pro kunne sammenlignes med R7 / I7 processorerne og at jeg vil skulle op i en M2 Pro Max processor fra MAC for at få noget tilsvarende.

Fastholder du din anbefaling, eller hvad har du at sige til ovenstående sammenligning af specs? :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2023 - 13:22 #3
Der er meget 'religion' om hvad der er hurtigst / bedst.
Hvis du ellers har iphone og ipad, så vil mac være bedre integreret, er du på android, så tag windows.
Og hvis du tidligere har været på windows-maskiner, så fortsæt der - så ved du hvor ting ligger og sættes op optimalt.