Avatar billede voiceman Nybegynder
30. august 2001 - 18:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mit bundkort er ustabilt.

jeg har en AMD Duron processor med et soltek bundkort til, og det er hamrende ustabilt.
Jeg tror det er bundkortet da de tests på jeg har kørt på alt andet vidste at alt var ok.
MEN jeg bruger stadig min gamle strømforsyning fra min gamle PII.
KAN DEN GØRE MIT BUNDKORT USTABILT?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
30. august 2001 - 18:41 #1
hvor mange watt er den strømforsyning
Avatar billede danscape Nybegynder
30. august 2001 - 18:43 #2
Hmmm.... Din CPU er vel ikke for varm? Jeg ved at det kan gøre en bundkort p*sse istabilt ;-)

- Kasper!
Avatar billede danscape Nybegynder
30. august 2001 - 18:43 #3
svar even...
Avatar billede chruker Nybegynder
30. august 2001 - 18:44 #4
Har også checket at køleren har ordentlig kontakt med CPU kernen ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2001 - 20:14 #5
Din strømforsyning kan godt dit mobo ustabilt, selvom det hører til sjældenhederne.
Hvis blot en spænding kommer ud i et dyk, ja så har du et ustabilt system, check din pc med en anden PSU!
Avatar billede vuffe Nybegynder
31. august 2001 - 15:05 #6
De nye Soltek bundkort kræver en 300 Watt strømforsyning, så det er højst sandsynligt det hvis det ikke er CPU\'en der er for varm.
Jeg har dog hørt om mange der kører med 250 og 230Watt på et Soltek bundkort, men det er jo en kendsgerning at computere tit opfører sig mærkeligt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. august 2001 - 15:14 #7
vuffe> Jeg hører til en af dem der bruger et Soltek mobo i en gammel Aopen med 250 Watt, kører upåklageligt!

Og så lige en rettelse til det jeg skrev kl. 20:14:46

Din strømforsyning kan godt GØRE dit mobo ustabilt, selvom det hører til sjældenhederne.
Avatar billede vuffe Nybegynder
31. august 2001 - 15:29 #8
min nabo har kun en 230W på SL KAV75... stik den!  ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. august 2001 - 15:34 #9
Kan jeg ikke ;o)
Avatar billede vuffe Nybegynder
31. august 2001 - 22:24 #10
tjaaahh du kunne jo investere i en 200Watt....  ;>
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. august 2001 - 23:06 #11
Bare for at undergå dig, næhæ ;o)