Avatar billede jgormm Juniormester
09. februar 2023 - 12:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Genstridig mappe

Jeg har en mappe på Windows OneDrive, jeg ikke kan slette. Der sker intet, når jeg højreklikker på den og vælger 'slet'. Hvis jeg dobbeltklikker på den får jeg følgende besked:

"Den programkode, der findes i bufferen til NFTS reparse-punktet, er ugyldig."

Er der nogen der kender probmet/ en løsning?
Avatar billede INK Ekspert
09. februar 2023 - 13:27 #1
Har du prøvet at logge på OneDrive i en browser og slette der?
Avatar billede jgormm Juniormester
09. februar 2023 - 14:49 #2
Mange tak for tippet. Ja, via browser forsvinder den fra oversigten af filer, når jeg sletter den. Men jeg kan stadigvæk se den, når jeg tilgår OneDrive vi stifinderen på min computer. Mappen er nok slettet men "digitalt affald" bliver åbenbart tilbage på computeren. Måske vil synkronisering på et senere tidspunkt fjerne resterne.
Avatar billede INK Ekspert
09. februar 2023 - 19:05 #3
Du kunne overveje, at logge ud af OneDrive og derefter logge ind igen. Det kunne måske løse problemet?
Avatar billede jgormm Juniormester
10. februar 2023 - 11:41 #4
På YouTube finder man alt: Jeg søgte på 'NTFS reparse point' og flere videoer med et forslag til en løsning dukkede op: Kør 'chkdsk /r /f' i kommandoprompten som administrator og genstart computeren. Det virkede.
Avatar billede martens Guru
24. februar 2023 - 17:14 #5
Hvad vi på eksperten ikke ved, ved YouTube +; Google 😉