Avatar billede Andersson1 Juniormester
22. februar 2023 - 01:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Google Maps ikke KM over vand

Hejsa,
Findes der en måde, hvor man via Google Maps kan udgå at der medregnes KM, når man tager en færge!

Eks vis:
Viser Google Maps at denne tur er 154km.
Det samme siger min bils udregning ikke.
http://bit.ly/3XOgjAR
Avatar billede Erik K Ekspert
22. februar 2023 - 02:36 #1
Klikker du på detaljer, bliver afstanden for sejladsen vist - 70,1 km og så kan man subtrahere det tal fra det viste antal km for at få km, der skal køres.

Lidt bøvlet men en mulighed - jeg mener ikke at G maps kan indstilles til ikke at medregne færgekilometre.
Avatar billede Andersson1 Juniormester
22. februar 2023 - 03:22 #2
Hej Erik, Jo tak

Det er dog således, at vi er flere ansatte der skal afregne vores rejser - via et elektronisk system, der trækker fra Google Maps.

Vi skal så alle manuelt udregne rejserne efterfølgende (som med din lommeregner model)  - Så ryger lidt af det smarte ved e-system jo i vasken.
--
Hvis man kunne indsætte en slags "dummy" - Der så ikke medregnede afstanden mellem de 2 destinationer, den stod imellem, hmmm
Eks.vis denne - http://bit.ly/3lZ0ev6
Roskilde Stiftøvrighed, Stændertorvet 3A, 4000 Roskilde
Sjællands Odde, 4583
- - - - -  INDSTÆT EN DUMMY HER  - - - - - -
MOLSLINJEN, Færgevej 7A, 8000 Aarhus
Østergade, 8000 Aarhus

Men nok lige kreativt nok :)
Avatar billede Erik K Ekspert
22. februar 2023 - 13:40 #3
Ja, det ville være smart, hvis man i indstillinger kunne fravælge km, der tilbagelægges med færge, men jeg har tidligere søgt efter den mulighed. Desværre uden resultat.
En anden, men også bøvlet måde er at opdele turen i to og så sammentælle km.
Hjem til færgehavn Sj. Odde + færgehavn i Jylland til destination.
Avatar billede Andersson1 Juniormester
23. februar 2023 - 02:16 #4
Hej igen,

Det er en meget brugbar løsning tak = At dele rejsen op i flere små rejser - som du nævnte, og der er faktisk muligt i systemet, så systemet udregner selv samlet antal KM, så mange tak.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. februar 2023 - 12:50 #5
Velbekomme.
Ja, når jeres system kan håndtere sammentællingen, så er det jo ikke helt så bøvlet.