Avatar billede kimeast Juniormester
24. marts 2023 - 15:58 Der er 5 kommentarer

rejsekort, annullering af indsættelse beløb

Hej derinde.
Det drejer sig bare om, at jeg har annulleret en betaling til rejsekort, og så ringer man til kundeservice og får besked om, at jeg først får de penge retur OM 30 DAGE.?? er det overhovedet rigtigt??  Nogen der ved noget her?
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. marts 2023 - 16:28 #1
Jeg har søgt lidt på nettet, men de er hos Rejsekortet, meeeeget lidt meddelsomme omkring dit spørgsmål. Dog vil det ikke undre mig om der går de 30 dage.
Har aldrig selv haft et rejsekort.
Avatar billede valby Ekspert
24. marts 2023 - 17:17 #2
Det lyder sandsynligt, og en eventuel klage, kan ikke blive behandlet inden for de 30 dage. Du kan kun glæde dig over, at du, trods alt, kan få pengene tilbage.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. marts 2023 - 20:07 #3
Det er bare typisk........ hvis folk fejler, så falder "Fars Hammer" med det samme, men når det er den anden vej, er det noget helt andet.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2023 - 20:51 #4
Firmaet skal være sikker på, at de har fået pengene ind på kontoen, og ikke bare har reserveret et beløb, som du kan trække tilbage. Der er en ekspeditionstid med det.
Ved normale handler har du typisk 14 dage til at fortryde handlen (firmaet har ikke fået penge endnu) og derefter skal de afregne med dig.
Ved nogle handler har du så ikke 14 dages fortrydelsesret (fx ved køb at lotto fredag, der udtrækkes samme aften), og der kan du slet ikke få penge retur (det gælder så for alle køb på lotto, også selvom du køber en 5 ugers kupon - det er lukket land)
Hvis et firma tillader at fortryde en handel straks, så vil du ofte se, at beløbet er reserveret på dit dankort i et par uger alligevel - til handlen er helt afsluttet.
Avatar billede valby Ekspert
26. marts 2023 - 16:02 #5