Avatar billede valby Ekspert
13. april 2023 - 15:00 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

CyberGhost VPN Free Proxy

CyberGhost VPN Free Proxy  til Windows 11

Er der nogen her på Eksperten som kender den, eller måske en anden, som ikke er kostbar?
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2023 - 15:12 #1
Du kan alternativt benytte Opera, de har annonceret gratis VPN medfølges et par dage siden.

SurfShark er nok bedst til for betalt udgave og har ubegrænset enheder.

Næste bedste er NordVPN, dækker desværre ingen ubegrænset.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. april 2023 - 15:30 #2
Opera har nu haft vpn længe -dog med ret ringe mulighed for at styre hvilket land du fremstår som kommende fra.

Hvad vil du opnå på vpn ? - omgå geo-blokkering ? eller ikke vise din egen IP?

Er hastigheden vigtig ? på Opera og andre kan den være meget svingende.
Avatar billede valby Ekspert
13. april 2023 - 16:13 #3
#1
Jeg har Opera, men da jeg slog VPN til skulle jeg betale. Det har jeg måske misforstået? Jeg ville bare undgå, at nogen snuser rundt i mit privatliv.
#2
Opera er bedre en Firefox til avislæsning - mere stabil. Men jeg kan ikke bruge Ultimate video downloader med den, det program kører fint med Firefox.
Avatar billede valby Ekspert
13. april 2023 - 16:20 #4
Nu har jeg aktiveret VPN i Opera. Men der er noget, jeg ikke forstår:
Forbind til VPN, når du begynder at gennemse
Aktivér standardsøgemaskiner ved at tilsidesætte VPN
Aktivér intranetsider ved at tilsidesætte VPN
Administrer yderligere regler for VPN-tilsidesættelse
Anden linje er markeret fra Opera, de andre er ikke.

Hvad skal jeg stille op med de muligheder?
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. april 2023 - 16:35 #5
Der er sket noget siden jeg sidst kiggede på det - der er nu både VPN og VPN pro.
VPN pro koster men kan prøves gratis -
VPN sendte mig til Schweiz - 2,71 Mbps - mod 233Mbps målt med Orkla speedtest app - som jo ikke kører via operas vpn.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. april 2023 - 16:43 #6
NY måling 33 Mbps hvilket er noget bedre....

Fik nedenstående på en google søgning - man slipper for at vise sin egen IP - men deler så IP med en masse andre.

Om denne side

Vores systemer har registreret usædvanlig trafik fra dit computernetværk. Denne side holder øje med, om det virkelig er dig, der sender anmodningerne, og ikke en robot. Hvorfor er dette sket?
Avatar billede valby Ekspert
13. april 2023 - 16:47 #7
Jo eller lidt mindre ringe :-) Det lyder som om, det er bedst at droppe VPN i Opera.
Og måske i det hele taget?
Avatar billede Little Helper Seniormester
13. april 2023 - 20:45 #8
Blot til din orientering.

Opera “Free VPN”
Opera’s browser  includes what it calls a “free VPN” which they say is “better for online privacy”. First, this is not a VPN at all. Security experts have shown that this is just a web proxy, which uses API requests. Second, Opera’s privacy policies include statements about data collection (including usage data) and how this is shared with third parties.

Det er meget vigtigt at skelne mellem VPN på IP og i browser. Det er de færreste free vpn browser addons der giver det de lover.
Avatar billede valby Ekspert
13. april 2023 - 23:13 #9
Med det sidste indlæg. er jeg kommet til den opfattelse, at det er bedst jeg dropper spørgsmålet..
I skal alle have tak for jeres indlæg. 😊