Avatar billede nfssister Forsker
18. april 2023 - 20:18 Der er 4 kommentarer

Auto-svar ved hver eneste indkommende mail

Hej

Jeg led med lys og lygte efter en god løsning her.

Jeg har en faktura mail, denne mail kommer der 20-30 mails hver dag, nogle gange forskellige, andre gange fra den samme afsender. Jeg vil gerne have den sender en mail retur, hvor der står tak for modtagelse, blot for at bekræfte, og nogle af disse afsendere, vil også gerne have et "bevis" på den er modtaget. Desværre virker Anmod om kvittering f.eks. ikke. så det skal være en mail der kommer retur, med et emne som jeg vil gøre lidt unikt.

Kan dette ikke lade sig gøre med Microsoft 365 Exchange ? - Jeg kan få den til at sende en mail afsted med OoO, men det kan ikke bruges.
Det skal være på alle mails der kommer ind. Loops kan evt. undgås ved at lave en regel der siger faktura nummer ikke må gentage sig med samme overskift eller lign.
Avatar billede puren Ekspert
18. april 2023 - 22:49 #1
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
19. april 2023 - 04:05 #2
#1 Puren
Tror dit video link, burde give svaret.
Jeg selv benytter gmail, men det er lige så nemt at sætte op ;-)
Avatar billede nfssister Forsker
19. april 2023 - 05:51 #3
Nu kan jeg godt finde ud af at sætte Auto-svar på min mail - problemet er at den kun sender ET autosvar per mail. Så skriver mail@klog.dk 2 gange, så kommer der ikke auto-svar 2. gang. eller 3. gang eller 4. gang osv.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
19. april 2023 - 07:02 #4
1 svar med auto-svar, burde vel også være nok!
I gmail gensender den svaret, hvis der kommer en ny mail, fra samme adresse.

De burde vel også opfatte beskeden i den første mail, resten vil jeg betragte som unødvendigt.