Avatar billede Natasja Praktikant
05. juni 2023 - 14:30 Der er 2 kommentarer

Word problemer på MacBook pro

Jeg er igang med at skrive noter til eksamen, og kan ikke længere åbne mit Word dokument?    ‼️Hvad gør jeg?‼️

Den skriver “Word fandt ulæseligt indhold i “dokumentets navn”. Vil du genoprette indholdet af dette dokument? Hvis du har tillid til dokumentkulden, skal du vælge ja.” jeg prøver at åbne dokumentet og efterfølgende trykker “ja”.
Derefter skriver den “Word stødte på en fejl under forsøg på at åbne filen” derefter trykker jeg “ok” og der sker ingenting.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juni 2023 - 14:55 #1
Jeg ved ikke om det er muligt for jeg anvender selv Windows, og har MS Office 2019 installeret. Jeg har dog nogle ældre Word filer liggende på computeren, som Word ikke kan læse. Derfor har jeg installeret gratisprogrammet Libre Office, der er i stand til at læse disse filer. Om der samme gør sig gældende i dit tilfælde, ved jeg ikke, med det er måske værd at prøve.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juni 2023 - 18:25 #2
Tilføjelse: de ældre Word-filer blev oprettet i MS Office 2007 og 2010.
Så længe leve Libre Office👍