Avatar billede lail Forsker
27. juni 2023 - 09:29 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Power querry - makro - teams

Hej

Jeg har lavet en fil med power querry og makroer

Men nu siger de så de gerne vil have filen liggende på Teams.

Er det i det hele taget muligt???

I power query skal jeg angive kilden/stien og hvordan gør man lige det i teams???

LN
Avatar billede kim1a Ekspert
27. juni 2023 - 09:57 #1
Uden at vide ret meget om Power Query, så tag dette med et gran salt.

Der ligger sharepoint bag teams, så det er bare at finde (og have adgang) til den rette sti? Så ind i Teams -> Filer -> Vælg åben i Sharepoint (de tre prikker på en mappe i filer) - her har du vel stien nødvendig.
Avatar billede Stig Seniormester
27. juni 2023 - 10:25 #2
Hej Lail

Som Kim skriver er filer på Teams tilknyttet et SharePoint bibliotek, hvortil der kan knyttes en forbindelse til et dokument. Det er dog forholdsvist besværligt.

Henter dit PowerQuery noget fra andre dokumenter, eller refererer det udelukkende til "sit eget dokument"?
Avatar billede lail Forsker
28. juni 2023 - 09:37 #3
udelukkende til ark i samme dokument
Avatar billede Stig Seniormester
28. juni 2023 - 10:31 #4
I så fald behøver du ikke at anvende filsti til at referere. PQ har funktionen Excel.CurrentWorkbook() der kan anvendes i dit scenarie

I dit Kilde-trin, anvend istedet for filsti flg.:
= Excel.CurrentWorkbook(){[Name="indsæt tabelnavn her"]}[Content]
Avatar billede lail Forsker
28. juni 2023 - 10:54 #5
=Excel.CurrentWorkbook(){[Name="TABEL_ANIM]}[Content]

skal der stå noget i content???

Synes memlig den fejler
Jeg skal hente 5 ark men forsøget mig bare lige med en færst
Avatar billede Stig Seniormester
28. juni 2023 - 11:04 #6
Nej, [Content] er blot en specifikation af at du vil have indholdet af tabellen - dvs. kolonner og rækker.

Der mangler et citationstegn efter tabelnavnet i det du har sendt.
Forsøg med:
=Excel.CurrentWorkbook(){[Name="TABEL_ANIM"]}[Content]
Avatar billede lail Forsker
28. juni 2023 - 11:40 #7
Det driller stadig der kommer gule trekanter overalt

= Table.Combine({ANIM, #"T&S", GS, CAV_FoU})
Avatar billede lail Forsker
28. juni 2023 - 11:53 #8
Det er alle de efterfølgende ting jeg gør der driller. Feks sletter nederste række og tomme rækker
Avatar billede Stig Seniormester
28. juni 2023 - 12:27 #9
Hej L

Der er noget der tyder på at problemet ligger i de andre forespørgsler du har.

Jeg har i alt fald brug for et dybere indblik for at have nogen chance for at hjælpe dig videre.

Allerbedst ville det være, hvis du kunne anonymisere indholdet af din excel-fil, og gøre den tilgængelig for mig/os, evt. på dropbox.

Alternativt kan du dele alle dine trin med os, ved at åbne PQ-vinduet, klikke på den forespørgsel der driller, og derefter "Advanceret editor" oppe i toppen af vinduet, og sende os indholdet derfra.
Det er dog ikke sikkert at det er nok til at finde frem til problemet.
Avatar billede lail Forsker
05. juli 2023 - 13:28 #10
Det virker - Yes mange tak for hjælpen
Avatar billede Stig Seniormester
05. juli 2023 - 14:08 #11
Kommer der flere tabeller til i samme projektmappe, kan du tilføje en PQ forespørgsel til tabellen, ved at:
klikke dig ind i excel-tabellen du vil tilføje -> Data -> "Fra tabel/område"

Så slipper du for at skulle omskrive kilde-trinnet manuelt :-)