Avatar billede max1999 Juniormester
30. juni 2023 - 15:28 Der er 4 kommentarer

fra flere wan ip adresser til 1

Hej jeg har i dag 3 webservere som sidder bag en pfsense router, som er forbindet til hver deres wan ip, men da jeg skal flytte mine servere og serverrum, vil jeg høre om det er muligt at nøjes med 1 ip adresse og pfsense så kan kigge på domæne om for hvilken webserver der skal forbindes til.

Gerne med link til en video vejledning.
Avatar billede kulawig Professor
03. juli 2023 - 09:30 #2
hvis du har domæne, er det forholdsvis let ...

jeg har f.eks 2 domæner og fast ip med sider hostet på en synology

i Dns record for dine domæner skal du bare oprette at  :
domæne 1 skal pege på "din ip" port xx
domæne 2 skal pege på "din ip" port yy

så har du 2 domæner der peger på samme ip, men forskellige porte

så laver du en indgående regel i Pfsense der siger at
trafik til port xx skal gå til server 1
trafik til port yy skal gå til server 2
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. juli 2023 - 08:32 #3
Hostes de på samme webserver, kan det også styres på samme IP# og port via hostheaders.
Avatar billede max1999 Juniormester
05. juli 2023 - 10:15 #4
Jeg har over 100 domæner på 3 webserver.

Valg af webserver forgår ved 3 forskellige IP adresser på dns.

Men er ved at se om jeg kan nøjes med 1 IP.

Jeg har umiddelbart ikke mulighed for at sætte port på DNS ved min udbyder.