Avatar billede solsort Praktikant
18. juli 2023 - 20:20 Der er 3 kommentarer

flytte excel fil og flytte referencerne med

Jeg har et regneark, hvor der i nogle celler er lavet et link til en pdf fil på en konkret placering.
Jeg har brug for at lave en kopi af både regneark og de relevante pdf filer og gemme dem på et usb stik.

Hvordan får jeg regnearket til at ændre link-referencerne så de peger ned på usb-stikket og ikke på den oprindelige placering?

(en tidligere kollega kunne få det til at virke - men jeg ved ikke hvordan. Det må være noget med rækkefølge i kopiering eller...)
Avatar billede kim1a Ekspert
18. juli 2023 - 20:48 #1
Du skal have begge filer åbne, og så gem som på den fil der skal flyttes til USB.
Avatar billede solsort Praktikant
18. juli 2023 - 20:55 #2
Tak for input!

Jeg er med på, at det vil være en mulighed - men jeg ved også at det sidste år fungerede med at kopiere... Måske var excelfilen åben og blev gemt på ny placering.
Men der er tale om links til 100-200 filer som i øvrigt er gemt i et hierarki - så derfor er det lidt uoverskueligt at åbne alle filer og gemme dem ned på et stik.

Særligt hvis der skal laves 10 stik! (og det skal der cirka)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
16. august 2023 - 13:35 #3
Hvordan ser det link ud som fungerer?