Avatar billede lurup Ekspert
29. august 2023 - 10:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hacket facebook konto

Hej

Findes der en god vejledning til hvis man er blevet hacket på FB ?
Avatar billede INK Ekspert
29. august 2023 - 12:05 #1
Avatar billede lurup Ekspert
29. august 2023 - 13:59 #2
1000 tak
Avatar billede hkprofil Forsker
06. februar 2024 - 13:44 #3
Hej INK
Jeg er blevet hacket og fandt dette indlæg, og jeg har læst på dit link. Mit problem er, at når de skriver at de sender en kode til min mail, er det ikke min mail? og jeg kan ikke ændre på det?
Avatar billede INK Ekspert
07. februar 2024 - 12:32 #4
Fik du en mail da "nogen" ændrede din mailadresse? Den skulle indeholde et link?
Avatar billede INK Ekspert
07. februar 2024 - 12:33 #5
Bemærk: Hvis den e-mail, der er knyttet til din Facebook-konto, er blevet ændret, kan du tilbageføre ændringen. Når en e-mail ændres, sender vi en besked til den forrige e-mailkonto med et særligt link. Du kan klikke på dette link for at tilbageføre ændringen af e-mailen og beskytte din konto.
Avatar billede hkprofil Forsker
07. februar 2024 - 12:43 #6
Jeg fik en mail fra FB og jeg svarede at det ikke var mig. så skete der ikke mere?
Avatar billede INK Ekspert
07. februar 2024 - 12:50 #7
Hvis du stadig har mailen, så check om der er et link, og om der er mulighed for tilbageføring af mailadresse.
Avatar billede hkprofil Forsker
07. februar 2024 - 13:06 #8
Jeg har den stadig, men når jeg trykker på "det var ikke mig" får jeg denne besked: "Linket er ugyldigt eller udløbet".
Avatar billede INK Ekspert
07. februar 2024 - 13:15 #9
Jeg er ikke specialist i Facebook, men det ligner en tabersag.
Avatar billede hkprofil Forsker
07. februar 2024 - 13:34 #10
Jeg har netop fået oplyst, at den "svindel-messenger" hvor de ber om tlf nr. stadig florerer, så nu bliver jeg endnu mere stresset. Ved du hvordan jeg lukker hele min FB ned?
Avatar billede INK Ekspert
07. februar 2024 - 14:49 #11
Forstår det sådan, at du ikke har adgang til kontoen? Du kan formentlig se kontoen, men har ikke adgang til indstillinger m.v.? I så fald kan du næppe gøre mere. Men prøv at bruge mulighederne i ovennævnte link alligevel. Måske er du heldig.

Såfremt alt mislykkes, så bør du advare alle dine venner på Facebook, at du er blevet hacket, og du opgiver kontoen. Dine venner må endelig ikke reagere på evn. opslag på siden (hvor "du" beder om hjælp eller penge eller anden svindel).

Du kan så oprette en ny Facebookkonto med dit navn og et mærke, så man kan se den er ny og ægte.
Avatar billede hkprofil Forsker
07. februar 2024 - 16:01 #12
INK tak Jeg har advaret alle vennerne så godt jeg kunne, men da han tilsyneladende stadig har min identitet og stadig fors'ger med andre (der ikke tænker sig om) er jeg i gang med at finde ud af hvordan jeg sletter alt - og begynder forfra.