Avatar billede vesel Juniormester
04. september 2023 - 11:46 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

HP Officejet 3833 driller

Hejsa
Jeg har simpelthen brug for noget hjælp nu. Jeg har en ”HP Officejet 3833” som driller mig. Jeg synes, jeg har prøvet alt mange gange, men problemerne kører ligesom bare i ring. Det er lykkedes, at få den til at fungere, men efter at pc’en er blevet genstartet / printeren er gået i dvale, så er problemet tilbage igen. Jeg har prøvet så mange ting efterhånden, så jeg er blevet helt blind overfor, hvad der har hjulpet.
Når jeg har installeret printeren både i ”Printer og scanner” og i ”HP Smart”, og prøver at printe noget ud, står der ”Brugerhandling kræves” ved printernavn i printer-pop-up vinduet, og der kommer en pop-up nederst til højre, hvor der står ” Printer har behov for at bruger griber ind”.
Jeg har prøvet Windows hjælpefunktion og alt muligt hjælp med ”HP print and scan doctor” og ”HP smart”, men lige meget hjælper det.
Jeg håber i kan hjælpe mig.
// Jens
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2023 - 16:24 #1
Er printer ny og problemet nyt?
Avatar billede vesel Juniormester
04. september 2023 - 17:03 #2
Nej, den er ikke ny, og problemet heller ikke nyt. Men det har lykkes mig en gang imellem at printe noget ud, og så er problemet endt tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2023 - 17:33 #3
Hvad hvis du laver en genstart af pc når problemet opstår?
Hvis problemet så forsvinder, kan man deaktivere hurtig start i strømstyringen.

Men er både pc og printer trådløse?
Hvis pc er bærbar kan man også under de avancerede indstillinger pille lidt ved wifi indstillingerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2023 - 17:34 #4
Avatar billede vesel Juniormester
04. september 2023 - 18:29 #5
Jeg har prøvet at genstarte pcen, når problemet opstår, rigtig mange gange, og problemet forsvinder ikke. Begge enheder er trådløse. Jeg har også forbundet via usb.
Avatar billede vesel Juniormester
04. september 2023 - 18:31 #6
Forbundet via usb, men forbindelse fjernet igen, da det ikke gør nogen forskel. Jo jeg kn printe via usb, men det er jo ikke planen
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2023 - 20:35 #7
Står printeren langt fra routeren så der kan være svagt signal?
Avatar billede vesel Juniormester
04. september 2023 - 20:46 #8
Nej, ca 2 mter
Avatar billede vesel Juniormester
04. september 2023 - 20:51 #9
Men hvad det er der menes, når den skriver  ”Brugerhandling kræves” og ” Printer har behov for at bruger griber ind”, ville være godt at vide.
Avatar billede kurtba Ekspert
04. september 2023 - 22:29 #10
Jeg tænker på, at det kan være problematisk, at du både har usb tilslutning og trådløst netværk. Jeg har installeret mange forskellige printere, og mange af dem beskriver, at når man installerer driver, skal man på forhånd vælge om det skal være via usb eller via netværkskabel/trådløst, idet det ikke er samme driver.
Så derfor tror jeg, at din printer bliver forvirret, fordi den ikke bare lige kan skifte fra usb tilstand og til netværkstilstand. Hvis den står og "tror", at den er en usb printer, vil den ikke modtage det trådløse signal, som du forsøger med.
Så jeg tror, at det er derfor den giver den noget intetsigende besked, at der er brug for at brugeren griber ind (der skal skiftes til en anden driver).
I mange printere (bl.a. flere modeller fra HP) skal man i selve opsætningen på printeren vælge, om den skal være usb kompatibel eller netværkskompatibel. Den kan ikke være begge dele samtidig.
Så jeg vil opfordre dig til at afinstallere alle driverne til din printer, og herefter rense pc.en med f.eks. Ccleaner, hvor du også skal huske at rense registreringsdatabasen, da der kan være efterladt indstillinger der, som så også vil være gældende ved nyinstallation, selv om de er forkerte. Efter rensning skal du huske at genstarte computeren, så den indlæser den rensede registreringsdatabase.
Herefter geninstallerer du driveren og følger vejledningen til at gøre det trådløst. Du må ikke blande usb forbindelse ind i det, hverken under installation eller efterfølgende, for lige så snart den forbindes via usb, går den selv i gang med at konfigurere sig til denne brug og ødelægger derved med stor sandsynlighed din trådløse forbindelse.
Du kan læse mere her om opsætningsmetoder til din printer.
https://support.hp.com/dk-da/printer-setup/hp-officejet-3830-all-in-one-printer-series/7172321
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2023 - 06:41 #11
Jeg får selv disse beskeder på min HP printer. Men det er kun når værdier for pulver nærmer sig slutningen. Så besked kan være af vedligehold karakter.
Avatar billede fase Professor
05. september 2023 - 08:57 #12
Jeg er udsat for samme problem med, at printeren ikke begynder at printe, når den bliver bedt om det. Problemet synes at opstå, når printeren ikke har printet i et par dage og derfor er faldet i dyb søvn. Jeg plejer at løse problemet ved at trykke på Power/Wake up knappen. Så plejer det at virke uden at gøre andet.
Avatar billede vesel Juniormester
05. september 2023 - 14:06 #13
kurtba:
Jeg har prøvet alt det du beskriver mange gange efterhånden nu, men det ender altid med, at jeg får beskeden om, at handling er påkrævet. Der var dog på et tidspunkt, hvor alt fungerede som det skulle, men efter nogle udprintninger, dukkede problemet op igen. Hvad der gjorde udslaget, fandt jeg ikke lige ud af.
Jeg synes at kunne huske, at der engang var en "mulighed" i "printere og scannere" med printerens navn, hvor der i parentes stor (må ikke slettes). Måske jeg er kommet til at slette den i sin tid. Den er ikke dukket op ved senere installationsforsøg.
Avatar billede vesel Juniormester
05. september 2023 - 14:07 #14
220661: Den mangler ikke toner.
Avatar billede vesel Juniormester
05. september 2023 - 14:15 #15
Hvis jeg så henter den specifikke driver inde hos HP, går installationen sådan set fint, indtil til sidst, hvor det så ender med en helt hvid side, som bare bliver stående.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2023 - 15:57 #16
Hvilken IP skriver den i display når du kører på wifi?
Avatar billede fase Professor
05. september 2023 - 18:27 #17
Jeg har en 15-18 år gammel HP Laserjet, som, når den har stået ubenyttet i lang tid, lige skal have afbrudt for strømmen for at vække den til live. Men ellers printer den fint.
Avatar billede vesel Juniormester
05. september 2023 - 22:03 #18
220661:
IP: 192,168,0,63
Avatar billede vesel Juniormester
05. september 2023 - 22:06 #19
Måske den har sådan en chip, der gør, at den ikke virker længere efter en given tid. Ja, man ved aldrig.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2023 - 06:36 #20
Kan den altid printe ved at betjene direkte fra printer?
Grund til spørgsmål er om det er software der er skyld i det.
Avatar billede vesel Juniormester
06. september 2023 - 08:28 #21
Ja
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2023 - 08:40 #22
Tjek i jobliste om printspooler kører. Det skal den gøre hvis der skal være kontakt til printer.
Jeg ville måske også forsøge med at afinstallere printer softwaren og geninstallere igen. Måden jeg plejer at gøre det er at jeg bruger Revo Uninstsller free hvor programmet først afinstallerer normalt  og når dette er gjort vælger man avanceret og scanner efter efterladenskaber til software. Man markerer at slette alt på begge scanninger der kommer og herefter genstartes pc. Efter genstart skal printer installeres på ny. Hvis dette ikke løser det har jeg ikke flere bud.
Obs. Regner med du har den rette software til printer?
Avatar billede vesel Juniormester
06. september 2023 - 09:54 #23
Det vil jeg prøve. Jeg har dog afinstalleret og installeret ca 200 gange, men vil prøve Revo.
Jeg regner med, jeg har den rette software,  da jeg henter den hos HP.
Der er ikke nogle ventende jobs i joblisten. Men hvad er printspooler?
Avatar billede vesel Juniormester
06. september 2023 - 10:29 #24
220661
Det hjalp ikke. Den skriver fortsat at handling er påkrævet. :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2023 - 12:19 #25
Printspooler er en vigtig tjeneste for at få en printer til at virke.  Skal køre uanset hvilken printer man bruger.

Kan fejl være opstået lige efter en Windows  opdatering?
Avatar billede vesel Juniormester
06. september 2023 - 19:18 #26
Jeg har købt en ny printer, så den går på pension nu.😄